نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

چگونه می توان ارتباط دیتابیس از راه دور را در پلسک فعال کرد؟

Plesk یک پلتفرم تجاری میزبانی وب است که به یک سرور اجازه می دهد تا فایل های وب سایت ، بانک اطلاعاتی ، حساب های ایمیل و تنظیمات DNS را از طریق رابط مبتنی بر وب مدیریت کند. در پلسک ، هر دو پایگاه داده MySQL و MsSQL databases قابل مدیریت هستند و همچنین امکان اتصال به دیتابیس از راه دور را فراهم می کنند. در صورت نیاز به دسترسی به یک اتصال از راه دور ، مجبوریم آدرس IP یا زیر شبکه را در قوانین Firewall بگذاریم که به دلایل امنیتی غیرفعال می شوند. در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید تا نحوه فعال کردن ارتباط دیتابیس از راه دور را در پلسک به شما آموزش دهیم.

ارتباط Remote Database:

remote database پروتکل های استاندارد را برای ایجاد ارتباط از راه دور پایگاه داده بین یک مشتری پایگاه داده و سرور پایگاه داده فراهم می کند. بنابراین ، database ها مختلف به راحتی از مکان های مختلف قابل دسترسی و مدیریت می شوند. لیست آدرس های IP و میزبان مجاز به دسترسی به پایگاه های داده از راه دور در پلسک مدیریت می شوند. دسترسی به پایگاه داده از راه دور می تواند عملکرد سرور را بهبود ببخشد ، ظرفیت سرور را گسترش داده و امنیت پیشرفته ای را ارائه دهد و همینطور به کاربران امکان دسترسی از راه دور به پایگاه داده داده می شود.

مراحل امکان اتصال از راه دور پایگاه داده در پلسک:

مرحله اول: با نام کاربری و رمز عبور داده شده به پنل وارد شوید.

مرحله دوم: برای ایجاد یک دیتابیس جدید بر روی ‘Databases’ کلیک کنید.

مرحله سوم: سپس بر روی ‘Add Database’ کلیک کنید.

مرحله چهارم: فیلدهای موردنیاز را مانند Database name, Database server, username, password را پر کنید و گزینه ‘Allow remote connections from’ را فعال کنید. سپس آدرس IP میزبان که در آن پایگاه داده باید از راه دور متصل شود را وارد کنید.

مرحله پنجم: سپس بر روی گزینه “OK” کلیک کنید که در آن پایگاه داده جدید ایجاد می شود و اتصال از راه دور فعال می شود.

مرحله ششم: اگر بانک اطلاعاتی از قبل ایجاد شده باشد ، اتصال از راه دور با گزینه ‘User Management’ برای کاربر پایگاه داده فعال می شود.

مرحله هفتم: رمز عبور را وارد کنید و پایگاه داده و نقش کاربر را از کشویی انتخاب کنید و گزینه ‘Read and Write’ را انتخاب کنید.

مرحله هشتم: برای اجازه دسترسی از راه دور ، گزینه ‘Allow remote connections from’ را فعال کنید و آدرس IP را که در آن دسترسی مجاز است را وارد کنید.

مرحله نهم: حال بر روی ‘OK’ و ‘Apply’ کلیک کنید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل