نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

راهنمای انتخاب سرور مجازی مناسب

راهنمای انتخاب سرور مجازی مناسب

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان و همراهان همیشگی شتابان هاست را در خرید و انتخاب سرور مجازی راهنمایی کنیم تا بهترین انتخاب و خرید را با توجه به نیاز های خود داشته باشید.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا VPS که مخفف عبارت Virtual Private Server به معنای سرور مجازی خصوصی است بخشی از یک سرور اختصاصی کامل است که با یک مجازی ساز تبدیل به یک سرور مجازی می شود. منابع سرور اختصاصی اصلی بین سرور های مجازی ای که در آن ساخته می شود تقسیم می شود و منابع هر یک از سرور های مجازی جدا و اختصاصی است. سرور مجازی منابع و هزینه کمتری نسبت به سرور اختصاصی دارد.

مواردی که باید در هنگام خرید به آن ها توجه کنید:

انتخاب یک سرور مجازی خوب و متناسب با نیاز ها همیشه یکی از دغدغه خریداران و مشتریان بوده است. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله مواردی را ذکر کنیم که در انتخاب و خرید یک سرور نباید نادیده گرفته شوند و اگر این موارد را هنگام خرید و انتخاب رعایت کنید شک نکنید یک خرید خوب و مناسب با نیاز های خود خواهید داشت. پیشنهاد می شود قبل از خرید سرور هدف خود را از خرید آن تعیین کنید با این کار شما بصورت تقریبی نیاز های خود را خواهید شناخت و با توجه به نیاز ها و هدف های خود خرید خوبی را انجام خواهید داد.

در ادامه به موارد مهمی که در هنگام خرید باید بررسی شوند می پردازیم.

۱- موقعیت مکانی سرور مجازی:

اولین و یکی از مهمترین مواردی که باید مورد بررسی قرار دهید موقعیت مکانی یا همان لوکیشن سرور است. در حال حاضر این امکان وجود دارد که از بسیاری از کشور های جهان یک سرور مجازی تهیه کنید به همین دلیل ما بصورت کلی به تفاوت میان سرور های مجازی داخل و خارج ایران می پردازیم.

چه زمانی یک سرور مجازی خارج از ایران خرید کنیم؟

در باقی موارد پیشنهاد می شود از سرور مجازی ایران استفاده کنید. البته موارد دیگری وجود دارد که پیشنهاد می کنم برای راهنمایی دقیقتر و بهتر با کارشناسان فروش ما در شتابان هاست در تماس باشید.

۲- نوع هارد سرور مجازی:

هارد سرور مجازی یکی از مهمترین فاکتور ها برای انتخاب یکی سرور مجازی مناسب است. در حال حاضر ۳ نوع هارد در سرور های مجازی استفاده می شود که هر یک برای کاری مناسب هستند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

SATA:

هارد های SATA که قدیمی ترین نوع هارد در این لیست است یکی از ۳ نوع هاردی است که در سرور مجازی مورد استفاده قرار می گیرد. سرعت لود و سرعت خواندن و نوشتن یا همان I/O در این نوع از هارد ها نسبت به دو نوع بعدی بسیار پایین است و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود از این هارد ها برای میزبانی وب سایت ها استفاده شود. اما این نوع از هارد دو مزیت بسیار خوب دارید یک اینکه قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارند و دو اینکه فضا و حجم بالایی دارند به همین دلیل بیشتر پیشنهاد می شود از این نوع هارد ها در هاست های دانلود و یا یک فضا به عنوان ذخیره فایل های زیاد و سنگین استفاده شود.

SSD:

هارد های SSD به نسبت هارد های SATA سرعت خواندن و نوشتن و یا همان I/O بیشتر و بهتری دارند ولی به نسبت هارد های NVMe دارای سرعت I/O کمتری هستند. از این نوع از هارد ها بیشتر در سرور های مجازی داخل ایران استفاده می شود زیرا قیمت مناسبتری نسبت به هارد های NVMe دارند و در بازار ایران تنوع زیادی دارند.

NVMe:

هارد های NVMe بهترین نوع هاردی هستند که در سرور های مجازی مورد استفاده قرار می گیرد و از سرعت I/O بسیار بالایی نسبت به دو نوع هارد قبلی برخوردارند. از هارد های NVMe می توان در همه کاری استفاده کرد زیرا با سرعت بالایی که دارند جوابگوی تمامی نیاز های شما هستند ولی از قیمت بالایی برخورداند و پیدا کردن یک سرورمجازی با فضای NVMe در داخل ایران کمی سخت و گران قیمت است.

در صورتی که هزینه برای شما اهمیت چندانی ندارد و به سرعت پردازش بسیار اهمیت می دهید پیشنهاد می کنم حتما از هارد های NVMe استفاده کنید در غیر اینصورت بسته به نیازی که دارید می توانید از هارد های SSD و یا SATA استفاده کنید.

همچنین می توانید برای درک بیشتر و بهتر مقاله NVMe در مقابل SATA را مطالعه کنید.

۳- رم و سی پی یو سرور مجازی:

رم و سی پی یو دو رکن اصلی انجام یک پردازش می ­باشند، شما باید متناسب با میزان پردازشی که به واسطه­ ی اجرای پروژه ایجاد می کنید، رم و سی پی یو کافی برای سرور خود انتخاب نمایید، اگر سرور شما رم و سی پی یو کافی جهت انجام پردازش نداشته باشید ، سیستم عامل با صفی از پردازش­ها روبرو خواهد شد که در این حالت سرور over load خواهد شد و در نهایت پروژه­ شما با کندی  یا قطعی کامل روبرو می شود.

۴- مدیریت سرور مجازی:

هنگامی که شما یک سرور مجازی خریداری می کنید ابتدا یک سیستم عامل بر روی آن نصب است و هیچگونه کانفیگ و یا تغییراتی روی آن اعمال نشده است و سرور کاملا خام است. برای اینکه بتوانید بهترین استفاده را از سرور داشته باشید و پروژه خود را آغاز کنید باید یکسری تغییرات و کانفیگ ها بر روی سرور اعمال شود که در بیشتر موارد فردی که سرور را خریداری می کند فاقد این دانش است به همین دلیل باید میزبانی و ارائه دهنده ای را انتخاب کنید که در مدیریت سرور به شما کمک کند. در مجموعه شتابان هاست تمامی کانفیگ ها و نصب برنامه بر روی سرور به صورت رایگان انجام می شود.

۵- مانیتورینگ:

با خرید سرور مجازی شما صاحب یک سرور اختصاصی با منابع کمتر خواهید بود و می توانید برنامه ها و پروژه های خود را در آن اجرا کنید. یکی از نکاتی که حائز اهمیت است این است که سرور مجازی شما همیشه روشن باشد و در ۲۴ ساعت شبانه روز بدون اختلال و یا قطعی باشد زیرا هرگونه اختلالی می تواند باعث خرابی در سرور و یا بروز مشکل در برنامه های در حال اجرا شود. میزبان شما باید از یک سرویس مانیتورینگ استفاده کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل در سریعترین زمان ممکن آن را رفع کند.

۶- پشتیبانی:

یکی از مهمترین موارد و فاکتور ها نه تنها در خرید سرور بلکه در خرید هرگونه محصول ، سرویس و یا خدمات حائز اهمیت بسیار بالایی است پشتیبانی است. همیشه در خرید محصولات خود به این مورد توجه داشته باشید که شما نیاز به پشتیبانی در رابطه با آن محصول خواهید داشت به همین دلیل سعی کنید از میزبانی خرید کنید که پشتیبانی مناسبی داشته باشد.

پارامتر هایی که مشخص می کند یک پشتیبانی مناسب است به شرح زیر است:

خوشبختانه با پشتیبانی ۲۴ ساعته شتابان هاست می توانید در هر ساعت از شبانه روز برای دریافت راهنمایی یا درخواست پشتیبانی تیکت ارسال کنید و یا تماس بگیرید.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 

خروج از نسخه موبایل