نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

فول بک آپ گرفتن از سی پنل

فول بک آپ گرفتن از سی پنل

سلام خدمت شما همراهان عزیز شتابان هاست. ما در این مطلب به موضوع نحوه فول بک آپ گرفتن از سی پنل پرداختیم.

Backup گرفتن از اطلاعات وب سایت یکی از مهم ترین کارهای مدیران سایت می باشد. با Backup گرفتن از سایت, شما می توانید هنگام پاک شدن اطلاعات و یا سرقت و حتی انتقال هاست به هاست دیگر از Backup استفاده کرد. با این کار خیال خود را از پاک شدن و یا سرقت اطلاعات راحت و آسوده می کنید.

فول بک آپ گرفتن از سی پنل:

مرحله ۱: ابتدا وارد cPanel خود شوید و از قسمت Files گزینه Backup را انتخاب کنید.

 

 

مرحله ۲: بعد از وارد شدن به قسمت Backup برای تهیه یک نسخه پشتیبان روی گزینه Download a Full Account Backup کلیک کنید.

 

 

نکته : در صورتی که نیاز دارید تنها از بخشی از هاست همانند Database و یا Home Directory خود Backup تهیه کنید بر روی نام آن ها که در قسمت Partial Backups نوشته شده است کلیک کنید.

مرحله ۳: بعد از اینکه به صفحه Full Backup منتقل شدید, ابتدا ایمیل خود را در قسمت Email Address وارد کنید. سپس روی Generate Backup  کلیک کنید.

مرحله ۴: بعد از انتخاب Generate Backup سی پنل شروع به تهیه نسخه پشتبان کامل از هاست شما می کند و بعد از تمام شدن به آن ایمیلی که وارد کرده اید یک پیام مربوط به تمام شدن Backup ارسال می کند.

نکته : اگر نمی‌خواهید cPanel برای شما ایمیل ارسال کند ، گزینه Do not send email notification of backup completion را انتخاب نمایید.

 

 

مرحله ۵: بعد از انتخاب کردن Generate Backup با صفحه ای همانند تصویر زیر مواجه خواهید شد. این صفحه به این منظور نمایش داده می شود که عملیات شروع شده.

 

 

مرحله ۶: بعد از اینکه ایمیل را دریافت کردید به صفحه Download a Full Account Backup بروید تا بتوانید آن را از طریق لینک که نمایش داده می شود دانلود کنید.

 

 

حالا شما یک نسخه پشتیبان کامل از سایت خود دارید.

امیدواریم از این مطلب بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل