نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

معرفی ۵ نوع بدافزار در ویندوز سرور (قسمت دوم)

five-typeof-malware-part2

شاید برخی از شما همراهان عزیز در ویندوز سرور خود با بدافزار هایی مواجه شده اید ، بیشتر مردم این تصور را دارند که همه انواع بد افزار ویروس نامیده می شود اما سخت در اشتباه اند. ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست موضوع معرفی ۵ نوع بد افزار در ویندوز را به طور خلاصه توضیح می دهیم. ما را همراهی کنید تا با برخی از بد افزار ها در ویندوز سرور آشنا شوید ، با قسمت دوم از معرفی بدافزار ها در خدمت شما هستیم.

نخست برای بهتر متوجه شدن این مقاله ، مقاله ای که در بالا به عنوان معرفی بدافزار ها پیوند شده مراجعه کنید ، سپس این مقاله را مطالعه کنید.

معرفی ۵ نوع بدافزار در ویندوز سرور:

نرم افزار های تبلیغاتی یا Adware

Adware ها اغلب با جاسوس افزار کار می کنند. این از نوع نرم افزارهایی است که تبلیغات روی کامپیوتر شما را نمایش می دهد. برنامه هایی که تبلیغات داخل برنامه را نمایش می دهند عموما به عنوان بد افزار طبقه بندی نمی شوند. نوع Adware که به طور خاص مخرب است نوعی است که از دسترسی به سیستم شما برای نمایش تبلیغات استفاده می کند. برای مثال، یک تکه از adware مضر ممکن است باعث بالا رفتن آگهی های تبلیغاتی شود تا زمانی که شما نتوانید کار دیگری انجام دهید.

کی لاگر یا Keylogger

نوعی از بد افزار است که در پس زمینه اجرا می شود و هر فشردن کلید از صفحه کلیدتان را ثبت می کند. این فشردن ها می توانند شامل usernames، کلمه عبور، شماره کارت اعتباری و دیگر داده های حساس باشند. سپس به احتمال زیاد، اطلاعات شما را به یک سرور مخرب آپلود می کند، که در آن می توانند تجزیه و تحلیل کنند و می توانند کلمه عبور مفید و شماره کارت اعتباری شما را انتخاب کنند.

شبکه ربات ها یا Botnet

botnet شبکه بزرگی از کامپیوترها است که تحت کنترل خالق botnet قرار دارند. هر کامپیوتر به عنوان یک ربات عمل می کند زیرا به یک بدافزار خاص آلوده شده است. این بدافزار میتواند از کامپیوتر شما برای هک ها و آلوده کردن های بیشتر در شبکه اینترنت استفاده کند.

روتکیت یا Rootkit

روتکیت ها نوعی از بدافزار است که برای حفر عمیق در رایانه شما طراحی شده است و از تشخیص توسط برنامه های امنیتی مثل آنتی ویروس ها و کاربران اجتناب میکند. برای مثال، یک rootkit ممکن است از قبل در ویندوز بارگذاری شود، خود را عمیقا در سیستم دفن کرده و توابع سیستم را اصلاح کند تا برنامه های امنیتی نتواند آن را تشخیص دهد. یک rootkit ممکن است خود را به طور کامل مخفی کند، و خود را از نشان دادن در Task Manager ویندوز اجتناب کند.

باج افزار ها یا Ransomware

باج افزار یک نوع کاملا جدید از بدافزار است. این دستگاه کامپیوتر یا فایل های شما را گروگان می گیرد و درخواست پرداخت باج را می کند. برخی ممکن است به سادگی درخواست پول کنند. چنین بدافزارهایی به راحتی با نرم افزار آنتی ویروس شکست می خورند.

امیدواریم با این پنج نوع بدافزار به طور کامل آشنا شده و خطرات آنرا درک کرده باشید

ما را در وبلاگ شتابان هاست دنبال کنید.

 

 

خروج از نسخه موبایل