نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

معرفی ۵ نوع بدافزار در ویندوز سرور (قسمت اول)

five-typeof-malware

شاید برخی از شما همراهان عزیز در ویندوز سرور خود با بدافزار هایی مواجه شده اید ، بیشتر مردم این تصور را دارند که همه انواع بد افزار ویروس نامیده می شود اما سخت در اشتباه اند. ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست موضوع معرفی ۵ نوع بد افزار در ویندوز را به طور خلاصه توضیح می دهیم. ما را همراهی کنید تا با برخی از بد افزار ها در ویندوز سرور آشنا شوید.

از لحاظ فنی ویروس ها تنها یکی از انواع بدافزار های شناخته شده و ساخته شده هستند ؛ احتمالا شما از کلمات بیشتری فراتر از ویروس شنیده اید: بدافزار، کرم، تروجان، روت کیت ، کی لاگر ، جاسوس افزار و غیره. ما در این مقاله به شما انواع بدافزار را معرفی خواهیم کرد و تفاوت های آن ها با یکدیگر را بررسی خواهیم کرد.

درک و شناخت آنهابه شما کمک خواهد کرد تا خطراتی را که در مورد آن شنیده اید را بیشتر درک کنید.

بدافزار یا Malware

واژه بدافزار به معنای نرم افزارهای مخرب است. بسیاری از مردم از کلمه ویروس برای نشان دادن هر نوع نرم افزار مضر و مخرب استفاده می کنند، اما یک ویروس در واقع فقط یک نوع خاص از بدافزار می باشد. واژه بدافزار تمامی نرم افزارهای مخرب، از جمله تمام آن هایی که در زیر لیست شده اند، را در بر می گیرد.

ویروس (Virus)

یک ویروس می تواند کارهای مختلفی را انجام دهد – برنامه های در پس زمینه را تماشا کند و رمزهای عبور شما را بدزدد، تبلیغات را نمایش دهند، یا فقط کامپیوتر شما را خراب کنند – اما چیز کلیدی که باعث می شود ویروس سرور یا کامپیوتر را آلوده کند، چگونگی گسترش آن است. زمانی که یک ویروس را اجرا می کنید، این ویروس برنامه های کامپیوتر شما را آلوده می کند و از خود تولیدمثل میکند و در سیستم شما پخش می شود.

کرم یا Worm

کرم شبیه ویروس است، اما خود را از راه دیگری گسترش می دهد. این کرم به جای آلوده کردن فایل ها و اتکا به فعالیت های انسانی برای انتقال این پرونده ها به اطراف و اجرای آن ها در سیستم های مختلف، بر روی شبکه های رایانه ای به خودی خود گسترده می شود.

تروجان (Trojan) یا اسب تروجان

یک اسب تروجان یا تروجان یک نوع بدافزار است که خود را به عنوان یک فایل قانونی معرفی می کند. زمانی که برنامه را دانلود و اجرا می کنید، اسب تروجان در پس زمینه کار می کند و به اشخاص ثالث اجازه می دهد به کامپیوتر شما دسترسی پیدا کنند. Trojans می توانند این کار را به دلایل مختلف انجام دهند – تا بر روی کامپیوتر شما نظارت داشته باشند، یا به کامپیوتر شما بپیوندند. Trojans همچنین می توانند برای باز کردن فایروال ها مورد استفاده قرار گیرند و بسیاری از انواع دیگر نرم افزارهای مخرب را بر روی کامپیوترتان بارگذاری کنند.

بدافزار جاسوسی یا Spyware

Spyware نوعی از نرم افزارهای مخرب است که بدون دانستن شما در مورد شما جاسوسی می کنند. انواع مختلفی از داده ها را بسته به نوع جاسوس افزار جمع آوری می کند. انواع مختلف بدافزار می توانند به عنوان جاسوس افزار عمل کنند – ممکن است جاسوس افزار مخربی نیز وجود داشته باشد که در Trojans وجود دارد که جاسوسان در keystrokes شما را برای دزدیدن داده های مالی و اطلاعات و رمز های حساب بانکی بکار می برند.

امیدواریم با این پنج نوع بدافزار به طور کامل آشنا شده و خطرات آنرا درک کرده باشید. این مقاله ادامه دارد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

 

 

خروج از نسخه موبایل