نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

یافتن تنظیمات ایمیل در Webmail و cPanel

Webmail و cPanel

email client برنامه ای است که برای دسترسی و مدیریت ایمیل کاربران استفاده می شود. این ابزار بیشتر به عنوان نماینده کاربر ایمیل (MUA) یا خواننده ایمیل شناخته می شود. یک برنامه وب که می تواند مدیریت، نوشتن پیام ها و دریافت عملکردهای آن را مدیریت کند، می تواند به عنوان یک سرویس دهنده ایمیل عمل کند. Thunderbird ،Horde ،Apple Mail Outlook و موارد دیگر نمونه هایی از این سرویس گیرنده ایمیل هستند. ما می توانیم با استفاده از این سرویس حساب های ایمیل را پیکربندی و مدیریت کنیم. ما را همراهی کنید تا به شما یافتن تنظیمات ایمیل در Webmail و cPanel را آموزش دهیم.

یافتن تنظیمات ایمیل در Webmail و cPanel:

تنظیمات ایمیل جایی است که می توانید جزئیات سرور ورودی و خروجی، شماره پورت، آدرس ایمیل، رمز عبور و غیره را پیکربندی کنید. اگر می خواهید یک مشتری ایمیل را پیکربندی کنید، به جزئیات ذکر شده در بالا نیاز دارید. می توان از شماره پورت ایمن برای اتصال ورودی و خروجی آگاهی داشت. همچنین جزئیات دیگر مانند اطلاعات سرور ورودی، آدرس ایمیل، رمز عبور و غیره در تنظیمات ایمیل نشان داده خواهد شد.

مراحل زیر را برای یافتن تنظیمات ایمیل از cPanel طی کنید:

۱) وارد cPanel شوید و به قسمت “ایمیل” بروید.

 

 

۲) گزینه ‘Email Accounts’ را انتخاب کنید.

۳) گزینه Email Accounts تمام حساب های ایمیل دامنه را لیست می کند. ایمیلی که می خواهید تنظیمات آن را مشاهده کنید، انتخاب کنید.

۴) روی دکمه “Connect Devices” در سمت راست حساب ایمیل خود کلیک کنید.

 

 

۵) این گزینه شما را به صفحه حاوی تنظیمات SSL / TLS و Non-SSL هدایت می کند. در این صفحه، می توانید تمام جزئیات را برای پیکربندی مشتریان ایمیل خود، مانند نام کاربری، رمز عبور، سرور ورودی و خروجی و جزئیات درگاه را مشاهده کنید.

 

 

این صفحه همچنین حاوی برخی از فایل های اسکریپت برای پیکربندی مشتری ایمیل شما است. شما می توانید اسکریپت مورد نیاز را بارگیری کنید و همین کار را انجام دهید تا مشتری ایمیل بطور خودکار پیکربندی شود.

 

 

توجه داشته باشید:

اگر هیچ حساب ایمیل مرتبط با دامنه شما وجود ندارد، باید یکی از آنها را با استفاده از مراحل زیر ایجاد کنید:

۱) وارد cPanel شوید و به قسمت “Email” بروید.

۲) گزینه “Email Accounts” را انتخاب کنید.

۳) در صفحه “Email Accounts”، بر روی دکمه “+Create” کلیک کنید تا یک حساب ایمیل جدید ایجاد کنید.

 

 

۴) شما باید نام دامنه را از کشویی انتخاب کنید، سپس جزئیاتی از قبیل نام کاربری، رمز عبور و فضای ذخیره سازی را پر کنید و بر روی دکمه “+Create” کلیک کنید. اکنون ، شما یک حساب ایمیل با موفقیت ایجاد کرده اید و می توانید با کلیک بر روی دکمه “Connect Devices” در سمت راست حساب ایمیل خود، تنظیمات ایمیل را مشاهده کنید.

 

 

مراحل یافتن تنظیمات ایمیل  از Webmail:

با دنبال کردن مراحل زیر می توانید تنظیمات ایمیل را از طریق Webmail مشاهده کنید:

۱) وارد Webmail شوید.

 

 

۲) بر روی نام کاربری در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. از منوی کشویی، گزینه “Configure Mail Client” را انتخاب کنید.

۳) شما را به صفحه حاوی تنظیمات SSL / TLS و Non-SSL هدایت می کند. در این صفحه، می توانید تمام جزئیات را برای پیکربندی مشتریان ایمیل خود، مانند نام کاربری، رمز عبور، سرور ورودی و خروجی و جزئیات درگاه را مشاهده کنید.

 

 

این صفحه همچنین حاوی برخی از فایل های اسکریپت برای پیکربندی مشتری ایمیل شما است. شما می توانید اسکریپت مورد نیاز را بارگیری کنید و همین کار را انجام دهید تا ایمیل مشتری بطور خودکار پیکربندی شود.

 

 

امیدورایم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل