نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

ویژگی هایی که باید درباره Plesk بدانید

ویژگی هایی که باید درباره Plesk بدانید

Plesk آخرین نسخه به روزرسانی های خود را منتشر کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن این مقاله ادامه دهید. با ما در شتابان هاست همراه باشید.

۱- Advisor

امروزه مراقبت از سرور شما اصلاً کار ساده ای نیست. موارد بسیاری وجود دارد که باید آنها را بدانید ، به خاطر بسپارید و از آنها مراقبت کنید و به همین دلیل Plesk برای کاهش حجم کار مدیران و مشتریان Plesk ، افزونه Advisor را ایجاد کرده است.

Advisor چه کاری انجام می دهد؟

بهترین روش های مربوط به امنیت ، عملکرد سرور و وب سایت های هاست را ترکیبی می کند. علاوه بر این:

سرور و وب سایت های هاست شده را به طور خودکار اسکن می کند و موارد مورد نیاز را که نیاز به توجه شما دارند نشان می دهد.
به سرور شما امتیاز می دهد و بهترین پیشنهادات را از Plesk پیشنهاد می دهد.
اقدامات توصیه شده برای رفع مشکلات شناسایی شده گروه بندی شده بر اساس بخش ها (امنیت ، عملکرد ، سئو و به روزرسانی) را نشان می دهد.

۲- محدودیت های استفاده از منابع سیستم

یکی از بزرگترین دردهای ارائه دهنده هاست مشترک محدود کردن استفاده از منابع سیستم است. برای حل این مشکل ، Plesk توانایی محدود کردن میزان منابع سیستم را که می تواند توسط یک اشتراک خاص استفاده شود.

این ویژگی می تواند به منابع سیستم زیر محدود شود:

این توانایی به ویژگی CGroups (Control Groups) هسته لینوکس نیاز دارد ، بنابراین فقط در سیستم عامل های دارای systemd در دسترس است (به عنوان مثال: Centos 7 ، Debian 8 و Ubuntu 16.4).

۳- پشتیبانی از Node.js

Node.js یک محیط  open source و متناوب برای اجرای برنامه های سمت سرور و شبکه است. Node.js ظرف مدت ۱۰ سال محبوبیت و پشتیبانی پیدا کرده است. توسعه دهندگان می توانند برنامه های سریعی را با Node.js بنویسند زیرا از زبان JavaScript استفاده می كند كه می تواند در OS X ، Microsoft Windows و Linux اجرا شود. Node.js در Plesk نیز پشتیبانی می شود و شما را قادر می سازد موارد زیر را انجام دهید:

فقط با چند کلیک ، برنامه Node.js به وب سایت های شما اضافه می شود
برنامه را به راحتی از Plesk مدیریت کنید (برنامه را متوقف / شروع / راه اندازی مجدد کنید ، اسکریپت ها را اجرا کنید ، فایل های پیکربندی را ویرایش کنید و موارد دیگر).
نسخه های متعدد Node.js را می توان بر روی سرور نصب کرد (فقط Linux).

۴- جعبه ابزار SEO

شکافها را شناسایی کنید و استراتژی بالقوه SEO را بهینه کنید ، رتبه بندی کلمات کلیدی خود را کنترل کنید و بدون ترک Plesk خود را با رقبای بالقوه خود محک بزنید.

۵- Repair Kit

ابزار جدید خود تعمیرات به طور خودکار مشکلات را برطرف می کند تا دوباره به اینترنت بازگردد و از عملکرد نادرست Plesk جلوگیری کند. به شما توصیه می شود قبل از تماس با پشتیبانی ، از این Repair Kit برای حل مشکلات استفاده کنید. حتی اگر Plesk در دسترس نباشد ، همچنان می توانید از Repair Kit برای تعمیر سرور خود ازصفحه مرورگر استفاده کنید.

Repair Kit در موارد زیر مفید است:

کاربر از علت اصلی مسئله مطمئن نیست.
کاربر دسترسی root به سرور ندارد.
کاربر در مدیریت سرور و زیرساخت مهارت ندارد.

۶- جعبه ابزار وردپرس

ویژگی های بسیاری به وردپرس Toolkit اضافه شده است که ممکن است توسعه دهندگان وردپرس آنها را دوست داشته باشند.

ویژگی های Plesk Onyx:

مجموعه پلاگین و تم ایجاد کرده و آنها را در وردپرس خاص یا چندگانه نصب کنید.
اگر نمی توانید افزونه و تم دلخواه خود را پیدا کنید ، می توانید مجموعه های پلاگین و تم خود را آپلود کرده و در وردپرس نصب کنید.
تقویت امنیت جدید وردپرس (مثال Pingbacks).
وب سایت وردپرس را به عنوان یک نسخه غیرعمومی کلون کنید ، تغییرات ایجاد کنید و داده های انتخاب شده را بدون تأثیر بر عملکرد طبیعی ، همزمان با نسخه تولید کنید.
قبل از به روزرسانی نصب وردپرس ، امتیازهای بازیابی را ارائه دهید یا در صورت عدم رضایت نتایج ، داده های آن را در جایی که همیشه وجود دارد ، کپی کنید.
با رمز عبور از دسترسی به وب سایت وردپرس خود محافظت کنید.
حالت تعمیر و نگهداری را مدیریت کرده و صفحه تعمیر و نگهداری را در جعبه ابزار WordPress سفارشی کنید.

برخی از ویژگی ها فقط در Plesk Onyx 17.8 و بالاتر موجود است:

Smart Updates یک ویژگی برتر است که به کمک آن می توانید وب سایت خود را به روز نگه دارید و وب سایت های خود را خراب نکنید ، با استفاده از ماشین یادگیری هوش مصنوعی (Machine Learning Artificial Intelligence) پیش بینی کنید که آیا به روزرسانی ها ایمن هستند یا خیر و احتمال خراب شدن وب سایت شما پس از نصب وجود دارد.
فقط با یک کلیک حافظه پنهان را برای وردپرس فعال کنید.

در این مقاله ویژگی هایی که در شسال ۲۰۲۰ به plesk افزوده شده است را به شما کاربران عزیز نشان دادهایم؛ ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل