نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

خطای ۵۰۴ چیست و چرا رخ می دهد

خطای 504 چیست و چرا رخ می دهد

گاها سایت خود را اجرا می کنید ولی با خطای ۵۰۴ مواجه می شوید و دلیل آن را نمی دانید. ما در این مقاله قصد داریم به شما خطای ۵۰۴ چیست دلایل رخ داد آن را به شما آموزش دهیم. ما را همراهی کنید.

خطای ۵۰۴ چیست و چرا رخ می دهد:

خطای ۵۰۴ Gateway Timeout نشان می دهد که یک سرور وب که قصد بارگیری یک صفحه را برای شما دارد، پاسخی به موقع از سرور دیگری که از آن درخواست اطلاعات کرده دریافت نکرده است. این یک خطای ۵۰۴ نامیده می شود زیرا این کد وضعیت HTTP است که سرور وب برای تعریف آن نوع خطا استفاده می کند. این خطا به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد، اما دو دلیل متداول این است که سرور با درخواست ها زیادی روبرو شده است و یا اینکه تعمیراتی روی آن انجام شده است.

طراحان وب سایت می توانند نحوه نمایش یک صفحه خطای ۵۰۴ را سفارشی کنند. بنابراین، ممکن است در وب سایت های مختلف ۵۰۴ صفحه متفاوت به نظر برسید. وب سایت ها همچنین ممکن است از اسامی کمی متفاوت برای این خطا استفاده کنند. به عنوان مثال، ممکن است مواردی مانند:

  1. Gateway Timeout Error
  2. HTTP 504
  3. (Gateway Timeout (504
  4. ۵۰۴Gateway Timeout
  5. ۵۰۴ Error
  6. HTTP Error 504 – Gateway Timeout
  7. و…

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که خطای ۵۰۴ یک خطا از سمت سرور است. این بدان معناست که مشکلی در وب سایتی که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید وجود دارد و نه با رایانه شما. این خبر خوب و بد است. خبر خوب این است که هیچ مشکلی در رایانه شما وجود ندارد و خبر بد این است که معمولاً هیچ کاری برای حل مشکل از طرف شما وجود ندارد.

با این وجود، در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید امتحان کنید و شاید این خطا را برطرف کنید:

صفحه را Refresh کنید:

شما می توانید با استفاده از فشردن کلید F5 یا در صفحه کلیک راست کرده و روی گزینه Reload کلیک کنید تا صفحه شما Refresh شود و مشکل شما برطرف شود.

بررسی کنید که آیا سایت برای افراد دیگر در دسترس است یا خیر:

هر زمان که نتوانید به سایتی برسید (به هر دلیلی)، می توانید بررسی کنید که آیا فقط شما در ارتباط مشکلی وجود دارد یا اینکه افراد دیگر با همین مشکل روبرو هستند. ابزار زیادی برای این کار وجود دارد، اما موارد مورد علاقه ما isitdownrightnow.com و downforeveryoneorjustme.com هستند. هر دو تقریباً یکسان کار می کنند. URL ای را که می خواهید بررسی کنید را در این سایت ها وارد کنید.

سیستم خود را ریستارت کنید:

شما از یک ابزار بررسی سایت استفاده کرده اید و مشخص شد که سایت فقط برای شما قابل اجرا است. و، شما یک مرورگر دیگر را آزمایش کرده اید و با همان مشکل مواجه هستید. این به شما می گوید مشکل احتمالاً چیزی در سیستم شما وجود دارد، اما مرورگر شما نیست. سیستم خود را ( لپ تاپ، گوشی همراه و…) را ریستارت کنید تا شاید این مشکل برطرف شود.

دوباره تلاش کنید:

اگر تمام راه حل های ذکر شده در بالا را امتحان کرده اید اما هنوز خطای ۵۰۴ را مشاهده می کنید، تنها راه حل باقی مانده صبر کردن و امتحان مجدد است. از آنجا که مشکل رایانه شما نیست، فقط تعداد محدودی راه حل وجود دارد که می توانید امتحان کنید. احتمال این وجود دارد، صاحبان سایت در حال حاضر روی آن کار کنند و به زودی آن را برطرف کنند.

لطفا ساعاتی را صبر کرده و مجدد تست کنید. شاید که مشکل حل شود.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل