نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

تفاوت بین پروتکل های FTP و TFTP

مقاله زیر مروری بر FTP و TFTP ارائه می دهد.  File Transfer Protocol یا (FTP) یک پروتکل شبکه است که فایل ها را از طریق شبکه TCP / IP – پروتکل کنترل انتقال و اینترنت – مبادله می کند. Trivial File Transfer Protocol یا (TFTP) یک پروتکل شبکه است که برای انتقال اسناد استفاده می شود. این FTP و TFTP پروتکل لایه کاربردی هستند.

هر دو برای انتقال پرونده بین سرور به مشتری یا مشتری به سرور استفاده می شوند. در مقایسه با TFTP ، FTP پیچیده تر است. چندین مقایسه بین FTP و TFTP وجود دارد ، اما تفاوت اصلی بین FTP و TFTP در این است که FTP دو اتصال را تنظیم می کند ، که پورت TCP 20 برای اتصال داده است و پورت ۲۱ برای اتصال کنترل ، برای انتقال پرونده بین مشتری و سرور پرونده ها توسط TFTP در پورت UDP 69 تنها با یک لینک واحد بین مشتری و سرور منتقل می شوند.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

FTP:

File Transfer Protocol یا (FTP) پروتکل مشتری و سرور است که برای انتقال یا تبادل اسناد با یک کامپیوتر میزبان مورد استفاده قرار می گیرد. FTP ناشناس به کاربران کمک می کند تا بدون نیاز به شناسایی کاربر یا رمز عبور ، به پرونده ها ، برنامه ها و سایر داده های اینترنت دسترسی پیدا کنند. خط فرمان DOS با دستورات استاندارد و نحو توسط اولین برنامه های مشتری FTP استفاده شد. از آن زمان ، سیستم عامل ها بسیاری از مشتریان رابط کاربری گرافیکی (GUI) ایجاد کرده اند ، که بارگذاری و بارگیری اسناد را برای کاربر آسانتر می کند. FTP بر اساس RFC 959 ، با اقدامات ایمنی از دیگر RFC ها انجام می شود.

TFTP:

Trivial File Transfer Protocol یا (TFTP) یک پروتکل نمونه است که بطور معمول برای انتقال پرونده استفاده می شود. برای انتقال اطلاعات از یک انتها به انتهای دیگر ، TFTP از پروتکل داده کاربر (UDP) استفاده می کند. TFTP در طراحی بسیار ساده است و در مقایسه با پروتکل انتقال فایل (FTP) از ویژگی های محدودی برخوردار است.

هنگام انتقال پرونده ها ، TFTP تأیید اعتبار و ایمنی را ارائه نمی دهد. به عنوان یک نتیجه ، فایل های بوت یا پرونده های پیکربندی معمولاً بین رایانه ها در یک تنظیم لوکال منتقل می شوند. TFTP برای بوت شدن رایانه ها و دستگاه هایی که درایو دیسک سخت یا دستگاه های ذخیره سازی ندارند ، بسیار مفید است زیرا با استفاده از حجم کم حافظه می توان به آسانی پیاده سازی شد. TFTP عمدتاً برای بوت شدن سیستم هایی که تنظیمات را در یک سرور TFTP از راه دور ذخیره می کنند ، استفاده می شود.

تفاوت های کلیدی بین FTP و TFTP:

بگذارید برخی از تفاوتهای عمده بین FTP و TFTP را مورد بحث قرار دهیم.

در ادامه:

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل