نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

تفاوت بین IP اختصاصی و عمومی

دسترسی به یک آدرس IP عمومی از طریق اینترنت امکان پذیر است. مانند یک آدرس پستی که برای ارسال نامه به یک خانه استفاده می شود ، این نوع آدرس IP جهانی منحصر به فرد است و به یک دستگاه محاسباتی اختصاص می یابد. در مقابل ، یک آدرس IP اختصاصی شخصی است که بدون اجازه دادن به این دستگاه ها در وب ، در سیستم های خصوصی به سیستم اختصاص داده می شود. به عنوان مثال ، اگر در خانه خود رایانه های زیادی دارید ، ممکن است برای آدرس دهی به هر سیستم در شبکه ، از آدرس های IP خصوصی استفاده کنید. در این حالت ، روتر شما آدرس IP عمومی را دریافت می کند ، به علاوه هر یک از دستگاه های متصل به تجهیزات ، از طریق پروتکل DHCP یک آدرس اختصاصی از آن دریافت می کنند.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

منظور از آدرس IP عمومی چیست؟

این نوع آدرس IP اختصاص داده شده به یک دستگاه است تا دسترسی مستقیم از طریق اینترنت را فعال کند. مثال ها برای یک آدرس IP عمومی می توانند یک سرور پست الکترونیکی ، یک سرور وب و سیستم های مشابهی باشند که به طور مستقیم از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند. این یک آدرس IP منحصر به فرد در سطح جهانی است ، که می تواند فقط به یک دستگاه محاسبات منحصر به فرد اختصاص یابد.

منظور از آدرس IP اختصاصی چیست؟

آدرس IP اختصاصی به فضای آدرس اختصاص داده شده توسط مرکز اطلاعات شبکه اختصاص می یابد تا به شرکت ها اجازه دهد شبکه های خود را تشکیل دهند. بلوک های آدرس IP کلاس A ، کلاس B و کلاس C وجود دارد که برای استفاده در محیط های خصوصی ذخیره شده اند. رایانه ها ، تلفن های هوشمند و تبلت های موجود در خانه شما و رایانه های شخصی در یک سازمان معمولاً به آدرس های مختلف IP اختصاص داده می شوند. به چاپگر شبکه شما یک آدرس IP اختصاص داده می شود تا فقط شما و اعضای خانواده تان بتوانید در آن دستگاه چاپ کنید.

هنگامی که یک سیستم به آدرس IP اختصاص داده می شود ، دستگاه های لوکال شما می توانند آن رایانه را از طریق آدرس IP اختصاصی خود مشاهده کنند. با این حال دستگاه های ساکن فراتر از شبکه لوکال شما ، نمی توانند مستقیماً از طریق آدرس IP ارتباط برقرار کنند ، اگرچه از این آدرس روتر شما استفاده می کنند. برای فعال کردن دسترسی مستقیم به دستگاه لوکال خود که یک آدرس خصوصی به شما اختصاص داده شده است ، باید از یک مترجم آدرس شبکه استفاده کنید.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل