نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

تفاوت داده یا Data با Information یا اطلاعات

تفاوت داده یا Data با Information یا اطلاعات

شاید بیشتر شما با خود می گویید که داده یا Data با Information یا اطلاعات تفاوتی ندارد ولی باید بگوییم که شما اشتباه می کنید. برای اینکه تفاوت بین داده و Iformation را بدانید این مطلب را مطالعه کنید. ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست تفاوت داده با Information را به شما خواهیم گفت. ما را همراهی کنید.

ابتدا بهتر است داده یا Data را توضیح دهیم:

Data یا داده قالبی از اطلاعات خام و دست نخورده است که برای استفاده های مختلف در نظر گرفته می شود. بهتر است با یک مثال توضیح دهیم:

الفبای فارسی داده یا Data است چون که شما با استفاده از حروف الفبای فارسی در کنار هم می توانید صحبت کنید. شما با استفاده از  Data ( همان حروف فارسی) می توانید که Information خود را ایجاد کنید.

اگر بخواهیم از دیدگاه کامپیوتری به این موضوع نگاه کنیم Data یا داده در واقع سمبل ها و سیگنال هایی هستند که به صورت دستور وارد می شوند ، زمانی که این دستورات و سمبل ها در کنار هم قرار گرفت و طبقه بندی شد به عنوان اطلاعات یا Information ذخیره می شوند.

Information یا اطلاعات چیست :

همان طور در توضیحات بالا گفتیم شما با استفاده از داده می توانید اطلاعات مورد نظر خود را ایجاد کنید. اطلاعات یا Information دارای معنا و مفهوم است ولی داده اصلا  معنا و مفهوم مشخصی ندارد. شما با استفاده از information می توانید به داده های غیر قابل درک و فهم معنا و مفهوم ببخشید تا بتوانید آن را بخوانید و یا …. انجام دهید.

به این معنا و مفهوم بخشیدن به داده ها اطلاعات یا Information گفته می شود.

امیدواریم توانسته باشیم تفاوت بین داده و اطلاعات را به خوبی توضیح بدهیم.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل