نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

ساخت DNS اختصاصی در ایرنیک

ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست نحوه ساخت DNS اختصاصی در ایرنیک را آموزش می دهیم. ما را همراهی کنید.

برای ساخت DNS اختصاصی در ایرنیک مراحل زیر را طی کنید:

مرحله ۱: برای ساخت دی ان اس اختصاصی در سایت ایرنیک از طریق لینک www.nic.ir وارد سایت شوید در منوی دامنه ها روی گزینه دامنه های من کلیک کنید.

 

 

مرحله ۲: در صفحه ی ورود به سامانه شناسه ایرنیک یا پست الکترونیک ، گذرواژه و رمز عبور امنیتی را وارد نمایید تا وارد ناحیه کاربری خود شوید.

 

 

مرحله ۳: بعد از ورود به پنل خود لیست دامنه های خود را مشاهده می کنید. روی نام دامنه ای که می خواهید برای آن DNS ایجاد کنید کلیک کنید. در قسمت سامانه نام دامنه (دی ان اس) روی گزینه ویرایش ردیف های کارگزاری نام و میزبانی دامنه کلیک کنید.

 

 

مرحله ۴: بعد از ورود در بخش کارگزار دامنه (NS Record) در فیلد (نام کارگزار) رکورد مورد نظر برای تعیین DNS اختصاصی را وارد کنید. برای مثال :  ns1.yourdomain.ir
به جای ns1، رکورد مورد نظر را وارد کنید و به جای yourdomain.ir نام دامنه خود را وارد کنید سپس در فیلد (IP کارگزار) IP سروری که در آن قصد دارید دی ان اس اختصاصی داشته باشید را وارد کنید. برای فیلد دوم نیز همین کار را تکرار کنید در پایان کار روی گزینه اعمال کلیک کنید.

 

مرحله ۵: به این ترتیب DNS اختصاصی برای دامنه شما ایجاد می شود. در ادامه کار  وارد cPanel خود شوید در قسمت DOMAINS  گزینه Zone Editor را انتخاب نمایید . برای دی ان اس های اختصاصی که ایجاد نموده اید باید حتما یک A رکورد تعیین کنید.

 

 

مرحله ۶: بعد از ورود در قسمت TYPE گزینه A را انتخاب نمایید .در فیلد NAME نام دی ان اس و در فیلد TTL عدد ۱۴۴۰۰ و در قسمت Address: آدرس IP سرور را وارد نمایید و روی گزینه ADD RECORD کلیک کنید. به این ترتیب نام رکورد شما ثبت می شود. پس از گذشت ۲۴ ساعت و ست شدن دی ان اس ها، DNS های اختصاصی روی دامنه شما فعال می شوند.

 

 

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده باشید. ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

 

خروج از نسخه موبایل