نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

خطاهای رایج وردپرس و نحوه رفع آنها

خطاهای رایج وردپرس و نحوه رفع آنها

هنگام استفاده از وب سایت وردپرس ، ممکن است با پیام های مختلف خطا روبرو شوید یا شاهد صفحه سفید در آنجا باشید. این خطاها کاملاً به برنامه نویسی که برای وب سایت یا سرور هاست وب خود اتخاذ کرده اید بستگی ندارند. با این حال ، ممکن است دلایل مختلفی برای هر خطا وجود داشته باشد ، و در رابطه با آن ، راه حل های مختلفی وجود داشته باشد. در اینجا لیستی از همه خطاهای رایج وردپرس و نحوه رفع آنها تهیه کرده ایم. با ما در شتابان هاست همراه باشید.

خطای ۴۰۳

معمولاً وقتی کاربر تازه واردی در وردپرس باشد ، خطای ۴۰۳ ظاهر می شود؛ در این صورت پیکربندی پلاگین امنیتی بسیار ضعیف است. نه تنها این ، بلکه گاهی اوقات شرکت هاست وردپرس می تواند تغییراتی را بدون هیچ گونه اطلاع قبلی انجام دهد؛ می توانید با خطای ۴۰۳ Forbidden مواجه شوید. سناریوهای مختلفی برای نمایش این خطا می تواند وجود داشته باشد از جمله عدم دسترسی در صفحه ورود به وردپرس ، صفحه wp-admin ، انکار دسترسی بر روی نصب وردپرس ، یا بازدید از هر صفحه سایت وردپرس و غیره.

نحوه رفع مشکل:

شما می توانید فرایند رفع خطای ۴۰۳ را با غیرفعال کردن تمام افزونه های وردپرس به همراه افزونه امنیتی آغاز کنید. اگر می توانید وضوح تصویر را از این طریق دریافت کنید ، می توانید پلاگین ها را یکی یکی فعال کرده و بفهمید کدام پلاگین باعث آن شده است.
دلیل دیگر می تواند مجوزهای فایل نادرست باشد که می توانید برای این کار از ارائه دهنده هاست خود کمک بگیرید. در غیر این صورت ، می توانید مجوزهای وب سایت خود را تغییر دهید.
اگر مشکل به دلیل خراب بودن فایل .htaccess است ، باید سعی کنید وب سایت خود را با سرویس گیرنده FTP متصل کرده و فایل را پیدا کنید و سپس می توانید یک فایل .htaccess جدید در گزینه های permalinks را در تنظیمات وب سایت ایجاد کنید. برای کسب توضیحات بیشتر نحوه رفع خطای ۴۰۳ در وردپرس کلیک کنید.

خطای اتصال دیتابیس

گاهی اوقات ، به دلایل مختلف وردپرس قادر به ایجاد اتصال دیتابیس نیست. معمولاً مبتدیان به دلیل صحیح نبودن اعتبار ورود به سیستم یا هرگونه خرابی در دیتابیس، با چنین مواردی با نرخ بالایی روبرو می شوند. در صورت نصب پلاگین ناسازگار یا خراب ، سرورهای هاست عملکرد بسیار پایینی دارند. به همین دلیل ، می توانید با خطای اتصال پایگاه داده مواجه شوید.

نحوه رفع مشکل:

در اولین یادداشت ، باید بررسی کنید که دیتابیس شما اشکالی دارد یا خیر ، و اگر خطایی نشان داد ، می توانید با رفتن به فایل wp-admin.php آن را تعمیر کنید. در اینجا ، باید کدی را وارد کنید “define( ‘ WP_ALLOW_REPAIR ‘, true با استفاده از این کد می توانید یک دیتابیس بهینه سازی شده دریافت کنید. پس از این ، باید به www.yoursite.com/wp-admin/maint/repair.php بروید و سپس با موفقیت بر روی دکمه تعمیر و بهینه سازی کلیک کنید. همچنین می توانید اعتبار ورود به سیستم دیتابیس را تغییر دهید و لازم است که به حساب PHP My admin وارد شوید تا بتوانید تغییرات دلخواه را اعمال کنید.

خطای Fatal

خطای Fatal یکی دیگر از خطاهای وردپرس است؛ هنگامی که به روزرسانی وردپرس در این بین ناموفق باشد ، با خطای Fatal در گفتن تابع Call to Undefined is_network_admin () مواجه می شوید. این پیام خطا به طور کلی هنگامی ظاهر می شود که وب سایت وردپرس خود را به روز کرده اید و سپس برای ورود به وب سایت وردپرس اطلاعات ورود به سیستم را وارد کرده اید.

نحوه رفع خطا:

اگر با خطای Undefined Fatal مواجه شدید ، باید سایت وردپرس خود را به صورت دستی به روز کنید زیرا احتمال بروز اشکال و خرابی در فایل ها کمتر خواهد بود.
برای این منظور می توانید آخرین فایل را دانلود کرده و سپس پوشه دانلود را از حالت فشرده خارج کنید. پس از این ، باید مطمئن شوید که از وردپرس و تمام فایل های آن بکاپ تهیه کرده اید و سپس نام وردپرس خود را تغییر دهید. برای مرحله بعدی ، به FTP نیاز دارید زیرا باید دایرکتوری های wp-περιλαμβάνει و wp-admin را با کمک FTP در یک هاست وب آپلود کنید. سرانجام ، می توانید با جایگزینی و رونویسی آن فایل ها ، فایل های محتوای wp جدید را به یک پوشه قدیمی کپی کنید. فایل .maintenance را از فهرست حذف کرده و آخرین نسخه فایل های سمت چپ را آپلود کنید.

خطای محدودیت حافظه PHP

همانطور که از نام آن مشخص است ، هنگام خستگی حافظه در کار وب سایت شما ، پیام خطای PHP Memory Limit ظاهر می شود. در واقع ، هر سرور هاست وب به برخی از حافظه ها نیاز دارد که با استفاده از آنها می توانند ویژگی ها یا پلاگین های مورد نیاز برای کار صحیح وب سایت را نصب و اجرا کنند. حافظه اختصاص داده شده توسط PHP نامحدود نیست؛ اگر برنامه نویسی وردپرس نتواند با حافظه ارائه شده از قبل مدیریت شود ، یک پیام خطا ظاهر می شود.

نحوه رفع خطا:

در مرحله اول ، ویرایش فایل wp-config.php موجود در پوشه های سایت وردپرس خود را انجام دهید. سپس ، از سرویس گیرنده FTP یا مدیر فایل استفاده کنید و یک کد را در wp-config.php خود جای گذاری کنید. کد “define( ‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘۲۵۶M’ “) است. سپس دوباره فایل wp-config.php را به سرور هاست منتقل کنید. به این ترتیب در چند ثانیه مشکل حل خواهد شد.

White Screen Of Death

آزار دهنده ترین خطاهای وردپرس ظاهر شدن White Screen Of Death است که حتی برای تغییر تنظیمات نمی توانید هیچ گزینه ای روی صفحه پیدا کنید. این ممکن است به دلیل فرسودگی حافظه یا به دلیل کدگذاری نادرست وب سایت رخ دهد. در غیر این صورت ، ارائه دهنده هاست شما نیز می تواند مقصر باشد.

نحوه رفع مشکل: 

اگر صفحه سفید به دلیل فرسودگی حافظه است ، باید سطح خود را برای افزایش حداکثر حافظه PHP تلاش کنید.
اگر هنوز مشکل برطرف نشد ، می توانید تمام پلاگین های خود را غیرفعال کنید تا افزونه ناکارآمد را پیدا کنید. همچنین حافظه پنهان را پاک کنید تا بتوانید مشکل خود را حل کنید.
در هر صورت ، شما هنوز با همان مسئله روبرو هستید. شما باید موضوع موجود در وب سایت خود را جایگزین کنید.

امیدواریم که همه خطاهای رایج وردپرس را ذکر کرده باشیم و راه حل های مناسب شما باشد. اگر این مشکل همچنان وجود دارد ، می توانید از ارائه دهنده هاست خود کمک بگیرید. ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

 

خروج از نسخه موبایل