نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

تغییر DNS دامنه در ایرنیک

ما در این مطلب به موضوع تغییر DNS های یک دامنه در ایرنیک پرداختیم. گاهی اوقات که نیاز به تغییر DNS دامنه سایت دارید اما نحوه تغییر DNS را نمی دانید ما به شما همراهان عزیز شتابان هاست آموزش تغییر DNS یک دامنه در ایرنیک را آموزش خواهیم داد.

DNS چیست؟

DNS مخفف Domain Name System می باشد. DNS یک پروتکل شناخته شده در مورد شبکه کامپیوتر و مخصوصا اینترنت می باشد.

وظیفه DNS تبدیل نام سایت مانند Google.com و یا Shetabanhost.com به آدرس IP می باشد، در یک توضیح مختصر کار DNS تبدیل نام دامنه به IP و وظیفه اصلی آن ارتباط بین نام دامنه و IP می باشد.

IRNIC چیست؟

IRNIC کارگزار ثبت دامنه در ایران می باشد و ارائه دهنده انواع شناسه های نیک (NIC_Handle) به کاربران می باشد. برای ثبت دامنه ملی در ایرنیک قوانین و شرایطی دارد که توسط خود ایرنیک تعیین شده است.

اگر می خواهید که دامنه ملی در ایرنیک ثبت کنید در ابتدا باید که به عضویت این سایت در بیایید و برای خود یک شناسه نیک ایجاد کنید .

این شناسه رایگان می باشد و هیچ هزینه برای ثبت نام ندارد.

تغییر DNS دامنه در IRNIC :

مرحله ۱: ابتدا باید وارد قسمت کنترل پنل دامنه در ایرنیک شوید.

مرحله ۲: بعد از وارد شدن به ایرنیک از قسمت دامنه ها به دامنه های من بروید و دامنه مورد نظر را انتخاب کنید، سپس سامانه نام دامنه را پیدا کنید.

 

 

مرحله ۳: بعد از پیدا کردن سامانه دامنه بر روی ویرایش ردیف های کارگزاری نام و میزبانی دامنه کلیک کنید تا صفحه جدید باز شود .

مرحله ۴: به قسمت تنظیمات دامنه بروید و در کادر کارگزار دامنه DNS های جدید را جای گذاری کنید. بعد از جای گذاری DNS های خود روی اعمال کلیک کنید تا ذخیره شود.

 

با انجام مراحل بالا شما به راحتی می توانید DNS دامنه خود را تغییر بدهید. دقت کنید ثبت تغییرات DNS در ایرنیک معمولا ۳ الی ۶ ساعت زمان بر است و بعد از گذشت این زمان دامنه بر روی هاست جدید قرار می گیرد.

امیدواریم که از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل