نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

دسته بندی ها و برچسب ها در وردپرس و نحوه استفاده صحیح از آنها

دسته بندی ها و برچسب ها در وردپرس و نحوه استفاده صحیح از آنها

دسته بندی ها و برچسب ها در وردپرس چیزی است که شما همیشه هنگام نوشتن یا ویرایش یک پست در نوار کناری سمت چپ خواهید یافت. اما چیز دیگری بیش از این وجود دارد. دسته بندی ها و برچسب ها در هنگام سازماندهی محتوا در سایت شما و همچنین سئو اهمیت بسیار بیشتری دارند. دسته بندی ها و برچسب ها دو راه اصلی برای گروه بندی مطالب در سایت وردپرس هستند. به زبان ساده ، دسته ها برچسب های کلی هستند ، در حالی که برچسب ها خاص تر و جزئی تر هستند (پست های خود را با جزئیات بیشتری توصیف کنید).

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

دسته بندی ها در وردپرس چیست؟

به طور خلاصه ، دسته بندی ها عمومی ترین روش برای گروه بندی محتوا در سایت وردپرس هستند. یک گروه نمادی از یک موضوع یا گروهی از موضوعات است که به نوعی به یکدیگر وصل می شوند. بعضی اوقات ، یک پست می تواند به طور همزمان متعلق به بسیاری از دسته ها باشد. با این حال ، شاید بهترین ایده برای اختصاص بیش از ۲-۳ دسته به یک پست نباشد. نکته اینجاست که باید محتوای شما به صورت منظم ساماندهی شود که دسترسی به آن را برای خواننده آسانتر کند.

به عنوان مثال ، اگر من پستی را بنویسم که به بخشی از وردپرس می پردازد ، آن را در رده “وردپرس” قرار می دهم. اگر من یک آموزش در مورد فایروال بنویسم ، آن را در رده “امنیتی” قرار می دهم. اما اگر من به نصب فایروال در سایت وردپرس بپردازم ، می توانم پست خود را به هر دو دسته “وردپرس” و ” امنیتی” اضافه کنم.

بیایید فرض کنیم شما یک خبرگذاری آنلاین را اداره می کنید. یکی از راه هایی که می توانید دنبال کنید ایجاد دسته برای هر ستونی است که شما به آن می پردازید. به عنوان مثال ، سیاست ، ورزش ، اجتماعی ، هنری ، و غیره. هر دسته باید:

برچسب ها در وردپرس چیست؟

اگر می خواهید بخشی از محتوا توسط برخی از کلمات کلیدی خاص مشخص شود ، برچسب ها یک مکانیزم عالی هستند. به سادگی ، چند کلمه را انتخاب کنید که به بهترین روش پست را برای شما شرح می دهد.

تفاوت اصلی بین دسته ها و برچسب ها در نحوه استفاده از آنها است. به گونه ای ، دسته بندی ها به معنای ژانر پست هستند. از طرف دیگر برچسب ها بسیار عمیق تر حرکت می کنند و چیزهای جزئی تری را که پست در مورد آنها صحبت می کند ، نشان می دهند. بنابراین ، می توانید – یا حتی انتظار می رود – از چندین برچسب در یک پست وبلاگ استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر من در مورد برنده شدن مایکل فلپس در المپیک پستی بنویسم ، می توانم برچسب های زیر را اضافه کنم: مایکل فلپس ، شنا ، المپیک. و لیست می تواند ادامه یابد. معمولاً هنگام خواندن کنار هم ، برچسب ها باید تا حدودی ایده پست را خلاصه کنند.

همچنین سعی کنید برچسب هایی را انتخاب کنید که بعدا بتوانید مطلبی را را نوشته و از همان برچسب استفاده کنید. از داشتن برچسب اختصاصی برای یک پست خود داری کنید و سعی کنید تعداد برچسب ها از ۴ مورد بیشتر نشود.

نحوه بهینه سازی دسته ها و برچسب ها در وردپرس برای سئو:

دسته بندی ها:

در صورتی که شیوه پیش فرض وردپرس را در آنها تغییر ندهید ، بعضی اوقات می توانند تأثیر منفی بر SEO داشته باشند.

می توانید این تغییرات را با افزونه Yoast SEO انجام دهید:

پس از نصب افزونه ، به بخش آن در منوی داشبورد (با عنوان “SEO”) بروید. در مرحله بعد ، به ظاهار جستجو شوید و به برگه طبقه بندی بروید. در آنجا توصیه می شود پارامتر “نمایش دسته ها در جستجو” را روشن کنید.

انجام این کار به طور موثر مانع از فهرست بندی فهرست های دسته بندی شده توسط Google می شود. این به شما کمک می کند تا از هرگونه مشکل احتمالی “محتوای تکراری” جلوگیری کنید.

برچسب ها:

برچسب ها تقریباً مشابه کار با دسته ها کار می کنند (همچنین در همان پنل “طبقه بندی” از افزونه Yoast SEO) استفاده می شود:

به همان بخش قبلی رفنه و گزینه نمایش برچسب‌ها در نتایج جستجو را فعال کنید.

جمع بندی:

در پایان ، دسته بندی ها و برچسب ها در وردپرس هنگام سازماندهی محتوای وب سایت شما و اطمینان از رعایت همه موارد برای خواننده بسیار مهم است. به همین دلیل ما واقعاً به شما توصیه می کنیم امروز ۵-۱۰ دقیقه وقت بگذارید تا طبقه بندی مناسب و ساختار برچسب را در سایت خود ایجاد کنید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل