نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

بکاپ‌گیری در سرورهای مجازی شتابان هاست به چه شکل است؟

بکاپ‌گیری در سرورهای مجازی شتابان هاست به چه شکل است؟

بکاپ گیری یکی از مهمترین ویژگی ها و نکاتی است که هنگام خرید هر سرویسی که اطلاعات شما بر روی آن قرار دارد باید به وجود یا عدم وجود این ویژگی توجه کنید. در این آموزش قصد داریم تا شما عزیزان و همراهان همیشگی شتابان هاست را با نحوه بکاپ گیری در سرور های مجازی و اهمیت آن آشنا کنیم، در ادامه با ما در شتبان هاست همراه باشید.

بکاپ گیری چیست؟

قبل از هر توضیحی ابتدا اجازه دهید تا شما را با بکاپ گیری و اهمیت آن آشنا کنیم. فایل بکاپ یا فایل پشتیبان به فایلی گفته می شود که از اطلاعات یک کاربر برو روی یک سیستم یا سرور گرفته و ایجاد می شود. بکاپ گیری امروزه در تمامی دیوایس ها و سیستم ها برای جلوگیری از حذف شدن و از دست رفت اطلاعات انجام می شود. به عنوان مثال شما می توانید از اطلاعات ویندوز خود در لب تاب یا سیستم شخصی خود بکاپ بگیرید و یا از اطلاعات مکالمه های خود در واتس اپ و یا از عکس های خود در گالری گوشی و … . ضمنا شما برای انتقال اطلاعات خود از یک سیستم به سیستم دیگر و یا از یک دیوایس به دیوایس دیگر و یا از یک سرور به سرور دیگر نیاز به بکاپ گیری از اطلاعات خود و انتقال آن به مقصد را دارید.

بکاپ گیری فرآیند ایجاد یک کپی از داده های سیستم شما است که در صورت از بین رفتن یا خراب شدن داده های اصلی شما برای بازیابی استفاده می کنید. همچنین می‌توانید از نسخه‌های بکاپ برای بازیابی نسخه‌های فایل‌های قدیمی‌تر در صورتی که آنها را از سیستم خود حذف کرده باشید، استفاده کنید.

بسیاری از کسب‌وکارها و سازمان‌ها از داده‌های حیاتی خود با بکاپ گیری محافظت می‌کنند و آن را به یکی از مؤلفه‌های کلیدی برنامه بازیابی بلایا و استراتژی تداوم کسب‌وکار تبدیل می‌کنند.

اهمیت بکاپ گیری:

در دنیای امروز تکنولوژی که اطلاعات با سریعترین سرعتی که امکان پذیر است در حال جابجایی هستند بکاپ گیری از اطلاعات اهمیت ویژه ای دارد. اهمیت آن به این دلیل است که هرچند سرعت رشد تکنولوژی سریع بوده است اما هنوز هم ممکن است مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری و یا همچنین بلاهای طبیعی مانند آتش سوزی که در دیتاسنتر OVH در در چند سال گذشته رخ داد باعث از دسترس خارج شدن همیشگی اطلاعات شود. به همین دلیل است که بکاپ گیری در دنیای امروز تکنولوژی اهمیت ویژه ای دارد.

تهیه نسخه بکاپ از اطلاعات تنها راه برای اطمینان از دست ندادن تمام کارهایی است که برای آن اطلاعات انجام داده اید. و از دست دادن اطلاعات شما می تواند عواقب بزرگی داشته باشد.

اگر مجبور باشید یک وب سایت جدید از ابتدا بسازید، زمان و هزینه ایجاد یک سایت کاملا جدید را از دست می دهید. این چیز کمی نیست. و اگر وب‌سایت شما دارای تعداد زیادی صفحه یا یک وبلاگ فعال بود، ممکن است نتوانید برخی از محتوایی را که سخت روی آن کار کرده‌اید دوباره ایجاد کنید—بخشی از وب‌سایت شما ممکن است برای همیشه از بین برود.

اگر یک سایت تجاری دارید، پس از آن در تمام مدت زمانی که سایت شما آفلاین است، درآمد خود را از دست می دهید. برای یک کسب و کار تجارت الکترونیک، ضرر و زیان می تواند بسیار زیاد باشد، زیرا تا زمانی که شما آن را پس بگیرید، هیچ کس نمی تواند خرید کند. برای یک ارائه‌دهنده خدمات، یک وب‌سایت خراب در بهترین حالت شما را غیرحرفه‌ای جلوه می‌دهد و همچنین می‌تواند مشتریان بالقوه‌ای را که نمی‌توانند کسب‌وکار شما را در زمانی که خراب است پیدا کنند، از دست بدهید.

علاوه بر عواقب در زمان و هزینه، شما باید با تمام استرس، ناامیدی و خجالت حل یک وضعیت اضطراری قابل اجتناب کنار بیایید. ممکن است اندازه گیری هزینه احساسی از دست دادن وب سایت شما بدون نسخه پشتیبان سخت تر باشد، اما نباید از آن کاسته شود.

بکاپ گیری در سرورهای مجازی شتابان هاست:

حال که با بکاپ گیری و اهمیت آن آشنا شدید بد نیست با نحوه بکاپ گیری در سرورهای مجازی ما نیز آشنا شوید. امروزه بکاپ گیری از اطلاعات در سرور ها به شکل های گوناگونی انجام می شود. برخی تنها از اطلاعات وب سایت های خود بکاپ گیری می کنند و برخی تنها از دیتابیس های خود و برخی از تمامی اطلاعات و کانفیگ هایی که بر روی سرور وجود دارد. خوشبختانه باید خدمتتان عرض کنیم که بکاپ گیری در سرور های مجازی شتابن هاست به صورت کلی و از تمامی اطلاعات موجود در سرور مجازی شما انجام می شود. نکته مثبتی که این موضوع دارد این است که اهمیتی ندارد شما چه سیستم عاملی بر روی سرور مجازی خود نصب کرده باشید. به عنوان مثال اگر از سیستم عامل ویندوز در سرور مجازی خود استفاده می کنید می دانید که بکاپ گیری از تمامی اطلاعات ویندذوز و تمامی تغییرات و کانفیگ هایی که بر روی سیستم عامل اجرا کرده اید کمی سخت است و برخی از موارد شاید غیرقابل انجام باشد. اما با بکاپ گیری که ما در سرورهای مجازی خود ارائه می دهیم هیچ اهمیتی ندارد که چه سیستم عاملی در سرور نصب کرده اید و چه تغییراتی در کانفیگ های آن اعمال کرده اید از تمامی این اطلاعات بدون کوچکترین مشکل بکاپ گیری انجام می شود.

ویژگی مهم دیگری که در این بکاپ گیری ها ارائه می شود این است که فایل های بکاپ در سروری جداگانه از سرور اصلی نگهداری می شود. نکته مهمی که این موضوع دارد این است که در صورتی که به هر دلیلی اگر مشکلی برای سرور اصلی رخ دهد بکاپ ها در سرور دیگر در دسترس خواهند بود و مشکلی نخواهند داشت. بکاپ ها گیری نیز در هر ماه ۴ بار انجام می شود تا اگر نیاز به بکاپ در بازه زمانی خاصی داشتید از آن ها استفاده کنید. پس اگر اطلاعات شما برای شما با ارزش است و تمایلی بر ریسک کردن بر روی آن ندارید پیشنهاد می کنم هنگام خرید سرور مجازی از شتابان هاست حتما از گزینه بکاپ گیری استفاده کنید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و استفاده لازم را از آن کرده باشید.

خروج از نسخه موبایل