نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

کاربرد Two-Factor Authentication در WHM

کاربرد Two-Factor Authentication در WHM

شاید برخی از شما همراهان عزیز در پنل WHM با گزینه Two-Factor Authentication مواجه شده باشید ولی کارآیی و نحوه استفاده از آن را نمی دانید. ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست کاربرد Two-Factor Authentication در WHM را آموزش می دهیم. ما را برای یادگیری طریقه استفاده و کاربرد Two-Factor Authentication در WHM همراهی کنید.

استفاده از احراز هویت دو عاملی در WHM:

احراز هویت دو عاملی چیست:

احراز هویت دو عاملی راهی برای تأیید اعتبار شخصی از طریق دو روش است. به عنوان مثال، شما باید یک رمز عبور را در وب سایت به همراه نام کاربری خود تهیه کنید و یک پیام متنی به تلفن شما هنگام ثبت حساب برای شما ارسال می شود. پس از تهیه کد پین از پیام متنی خود به صورت آنلاین ، اطلاعات خود را از دو منبع مختلف تأیید خواهید کرد.

چگونه می توان تأیید هویت دو عاملی را در WHM تنظیم کرد:

برای تنظیم تأیید هویت دو عاملی در WHM، مراحل زیر را دنبال کنید:

در اینجا ۳ گزینه برای شما آورده شده است:

نحوه پیکربندی احراز هویت دو عاملی (OAUTH):

ابتدا وارد پنل WHM خود شوید.

سپس از قسمت Security Center وارد بخش Configure Two-Factor Authentication شوید.

سوئیچ ON/OFF را روی روشن قرار دهید تا سرویس را فعال کنید.

سیستم بطور خودکار اطلاعات صادرکننده شما را در کادر متن با نام میزبان شما در زیر تنظیمات پیکربندی می کند. به طور پیش فرض، نام میزبان شما انتخاب می شود. بعد از انجام کار روی Save کلیک کنید.

روی برگه Manage Users کلیک کنید. Manage Users توانایی مدیریت تمام کاربرانی را دارد که به WHM شما دسترسی دارند. در اینجا می توانید با انتخاب کادر کنار نام خود، کاربران را به طور مستقل انتخاب کرده و دسترسی به آنجا را غیرفعال کنید. یا می توانید با انتخاب کادر بررسی در بالا سمت چپ، همه کاربران را انتخاب کنید. پس از بررسی، بر روی نماد تنظیمات در بالا سمت راست کلیک کنید تا کاربران انتخابی غیرفعال یا حذف شوند.

زبانه Manage My Account را انتخاب کنید و روی دکمه تنظیم تأیید هویت دو فاکتور کلیک کنید. به شما دو گزینه ارائه می شود، فقط باید از یک روش استفاده کنید

الف) QR Code – با یکی از برنامه هایی که در بالا ذکر شد اسکن کنید.
ب) تنظیمات دستی – حساب و اطلاعات اصلی را در برنامه تلفن همراه وارد کنید.

اکنون به دستگاه تلفن همراه خود بروید. برنامه موبایل یک کد امنیتی ۶ رقمی را نشان می دهد.

کد امنیتی ۶ رقمی را در جعبه متن Security Code وارد کنید. دکمه پیکربندی احراز هویت دو فاکتور را انتخاب کنید. در صورت انجام صحیح ، تأیید ظاهر می شود.

اکنون باید Two-Factor در WHM شما فعال شود. امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل