نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

کاربرد DNS Resolver Configuration در WHM

کاربرد DNS Resolver Configuration در WHM

در این مطلب، ما می خواهیم نحوه پیکربندی Resolver نام دامنه یا DNS از سرور شما توسط WHM مشاهده کنیم. ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست کاربرد DNS Resolver Configuration در WHM را به شما آموزش می دهیم. ما همراهی کنید.

DNS Resolver چیست؟

DNS Resolvers نقش اجتناب ناپذیری در وضوح نام دامنه ایفا می کنند. آنها سرورهای ISP هستند تا اطلاعات درخواستی را با نتایج قطعی نام دامنه در اختیار دستگاه های مشتری قرار دهند. برای استفاده از یک Resolver، باید آدرس IP resolver را در پیکربندی سرور مشخص کنیم.

در یک سرور مبتنی بر لینوکس می گویند سروری که در Centos کار می کند ، می توانیم آدرس IP resolver را در پرونده /etc/resolv.conf مشخص کنیم. WHM همچنین یک رابط برای پیکربندی آدرس IP سرور ارائه می دهد. آنچه WHM انجام می دهد ویرایش پرونده /etc/resolv.conf است.

مراحل پیکربندی Resolver در WHM:

ابتدا وارد پنل WHM خود شوید.

از بخش Networking Setup وارد تنظیمات Resolver شوید.

بعد از وارد شدن به این بخش روی گزینه proceed کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

در این صفحه باید شماره های آدرس IP مورد نظر خود را شماره گذاری کنید. همانطور که قبلاً گفتیم، پرونده /etc/resolv.conf را ویرایش می کند.

در این صفحه می توانید آدرس های IP Resolver اولیه، ثانویه و سوم را اضافه کرده و روی ادامه کلیک کنید تا به ادامه کار بپردازید. اینگونه است که می توانیم آدرس IP Resolver را با استفاده از WHM پیکربندی کنیم.

به همین راحتی می توانید اطلاعات درخواستی را با نتایج قطعی نام دامنه در اختیار دستگاه های مشتری قرار دهید. امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و با کاربرد DNS Resolver Configuration در WHM آشنا شده باشید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل