نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

کاربرد Apache Configuration در WHM

کاربرد Apache Configuration در WHM

شاید برخی از شما همراهان عزیز در پنل WHM با گزینه Apache Configuration مواجه شده باشید ولی کارآیی و نحوه استفاده از این ابزار نمی دانید. ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست کاربرد Apache Configuration در WHM آموزش می دهیم. ما را برای یادگیری کاربرد Apache Configuration در WHM همراهی کنید.

کاربرد Apache Configuration در WHM :

WHM کنترل کاملی روی سرویس دهنده وب سرور Apache / httpd به شما ارائه می دهد. برای مدیریت پیکربندی Apache، به سادگی به Service Configuration > Apache Configuration در نوار کناری WHM بروید، و سپس تمام گزینه های پیکربندی به چند بخش تقسیم می شوند. هر یک از این بخش ها، و گزینه های موجود در آنها، در زیر شرح داده شده است:

Global Configuration:

در این بخش گزینه های بسیاری برای پیکربندی زمینه اصلی httpd.conf ارائه می شود.

SSL Cipher Suite: مشخص می کند چه روش رمزگذاری OpenSSL در مرحله دستیابی SSL اتصالات به سرور پشتیبانی می شود. مقادیر جدا شده توسط (“:”).

پروتکل SSL / TLS: مشخصات پروتکل SSL را که برای مرحله دستیابی SSL از اتصالات به سرور پشتیبانی می شود، مشخص می کند.

LogLevel: حداقل سطح اولویت / نوع رویدادی که باید در سیاهه ورود به سیستم آپاچی ذخیره شود را مشخص می کند.

LogFormat (ترکیبی): رویدادهای با فرمت طولانی را که باید در پرونده Apache ذخیره شوند، مشخص می کند.

Trace Enable: رفتار درخواست های TRACE را برای سرور اصلی و mod_proxy مشخص می کند.

Server Tokens: سطح اطلاعات ارائه شده در عنوان پاسخ “سرور” به مشتری را مشخص می کند.

Timeout: قبل از عدم موفقیت یک درخواست، سرور منتظر وقایع است.

اولویت DirectoryIndex:

در این بخش می توانید مشخص کنید که در صورت وجود بیش از یک نام نام خانوادگی ، نام پرونده ها به عنوان صفحات فهرست و اولویت بین آنها قرار خواهد گرفت.

نام پرونده جدید Indexing اضافه کنید:

برای افزودن نام جدید indexing، کافیست روی دکمه Add کلیک کنید، نام نمایه جدید indexing خود (از جمله پسوند پرونده) را در جعبه متن ظاهر شده وارد کنید، و OK را بزنید. نام جدید indexing به پایین لیست اولویت ها اضافه می شود.

نام پرونده indexing را حذف کنید:

برای حذف نام پرونده نمایه موجود ، کافیست نام فهرست بندی را که می خواهید در لیست اولویت حذف کنید ، انتخاب کنید ، روی دکمه حذف کلیک کرده و سپس روی پنجره تأیید کلیک کنید.

Include Editor:

برای تنظیمات اضافی فراتر از آنچه در پیکربندی پایه موجود است، سیستم پیکربندی cPanel Apache با استفاده از دستورالعمل هایی برای hooks را فراهم می کند تا این تنظیمات را فراهم کند. این پرونده ها امکان تنظیم عملکرد اضافی را دارند زیرا در پیکربندی عادی آپاچی گنجانده شده است. این همچنین می تواند برای رد یا غیرفعال کردن بخشنامه های پیش فرض تنظیمات استفاده شود.

Reserved IPs Editor:

به طور پیش فرض ، Apache به درخواست های همه آدرس های IP پاسخ می دهد ، اما می تواند پیکربندی شود که فقط در آدرس های خاص پاسخ دهد. ویرایشگر IP رزرو شده به شما امکان می دهد محدودیت آدرس را مشخص کنید.

در این صفحه کلیه IP هایی که در حال حاضر در سیستم اختصاص داده شده اند تنظیم می شود. می توانید IP رزرو شده را در کنار آدرس IP بررسی کنید ، روی گزینه Save کلیک کنید و سپس روی گزینه Rebuild Configuration و Restart Apache کلیک کنید تا یک آدرس IP به عنوان IP رزرو شده برای Apache پاسخ داده شود.

Memory Usage Restrictions:

این ماژول محدودیت های حافظه Apache را محاسبه کرده و به شما امکان می دهد.

این صفحه به شما امکان می دهد محدود کننده RLimitMEM را فعال یا غیرفعال کنید. در صورت فعال بودن، می توانید حد حافظه را در MB تعیین کنید. برای اعمال تنظیمات، روی گزینه Save با Restart Apache کلیک کنید.

Log Rotation:

این بخش به شما امکان می دهد تا بسته به اندازه آنها ، فایلهای ورود به سیستم Apache را برای بایگانی چرخانده مدیریت کنید. در این صفحه می توانید روی کادر تأیید کنار هر پرونده log کلیک کنید تا آنها را در چرخش قرار دهید ، سپس روی ذخیره کلیک کنید. هنگامی که به پیش فرض ۳۰۰MB یا اندازه مشخص شده در تنظیم آستانه Log Rotation Size Threshold رسیدید ، این پرونده ها با توجه به اندازه آنها چرخانده می شوند و سپس در / etc / apache2 / logs / archive / بایگانی می شوند.

Piped Log Configuration:

این بخش به شما امکان می دهد تا Apache را برای استفاده از یک هدف پرونده log تنها برای همه دسترسی های مجازی و پهنای باند پیکربندی کنید. سیاهه های مربوط به ترکیب به یک برنامه دیگر انتقال می یابد که در آن می توان دامنه را به وسیله دامنه تقسیم کرد. این کمک می کند تا تعداد فایل های ورود به سیستم که Apache مجبور به مدیریت آن است را کاهش دهد و منابع سیستم را آزاد کند. برای فعال کردن Piped Apache Logs، کافیست کادر Enable Piped Apache Logs را فعال کنید و روی ذخیره کلیک کنید.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل