نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

۵ روش برای باز کردن ترمینال در اوبونتو

5 روش برای باز کردن ترمینال در اوبونتو

انجام بیشتر کارهایی که می خواهید در لینوکس انجام دهید بدون استفاده از ترمینال لینوکس امکان پذیر است. با این وجود دلایل خوبی زیادی برای یادگیری نحوه استفاده از آن وجود دارد. ترمینال لینوکس امکان دسترسی به دستورات بومی لینوکس و همچنین برنامه های خط فرمان را فراهم می کند که اغلب ویژگی های بیشتری نسبت به برنامه های دسک تاپ ارائه می دهند. دلیل دیگر استفاده از ترمینال این است که راهنماهاي آنلاین که مشکلات مربوط به یک محیط لینوکس را حل می کنند حاوی دستورات ترمینال لینوکس هستند. براي اطلاعات بيشتر درباره  باز کردن ترمینال در اوبونتو با ما در شتابان هاست همراه باشيد.

افراد از مجموعه ای از محیط های دسك تاپ و همچنین توزیع های لینوکس استفاده می کنند. هنگام استفاده در اوبونتو ، نصب نرم افزار با استفاده از خط فرمان آسانتر از استفاده از ابزارهای نرم افزاری گرافیکی موجود است. دستور apt-get امکان دسترسی به هر بسته موجود در مخازن اوبونتو را فراهم می کند ، در حالی که ابزار گرافیکی اغلب فاقد آن است.

۱) با استفاده از Ctrl + Alt + T یک ترمینال لینوکس را باز کنید

ساده ترین راه برای باز کردن ترمینال استفاده از ترکیب کلید Ctrl + Alt + T است. هنگامی که این سه کلید را همزمان نگه دارید ، یک پنجره ترمینال باز می شود.

۲) جستجو با استفاده از Ubuntu Dash

اگر رویکرد گرافیکی را ترجیح می دهید ، در گوشه سمت چپ بالای دسک تاپ یا آیکون Show Applications را در گوشه سمت چپ پایین ، گزینه فعالیتها را انتخاب کنید. در کادر جستجو عبارت را وارد کنید. با تایپ ، نماد ترمينال ظاهر می شود. به احتمال زیاد گزینه ای برای ترمینال پیش فرض GNOME در بالا مشاهده خواهید کرد. در زیر ، دیگر شبیه سازهای ترمینال که برای نصب در دسترس هستند ذکر شده است. برای استفاده از سیستم پیش فرض خود ، GNOME را در بالا انتخاب کنید. به این ترمینال گفته می شود.

۳)  راه‌انداز برنامه GNOME

راه دیگر برای باز کردن یک پنجره ترمینال ، حرکت در فهرست برنامه های کاربردی GNOME است. نمایش برنامه های کاربردی را در گوشه سمت چپ پایین دسک تاپ انتخاب کنید. در صورت برجسته نبود ، همه را در پایین صفحه انتخاب کنید و برنامه های کمکی را انتخاب کنید. چندین ابزار سیستم تحت برنامه های Utility وجود دارد. ترمینال یکی از این نرم افزارهاست. آن را انتخاب کنید تا باز شود.

۴) از دستور Run استفاده کنید

روش نسبتاً سریع دیگر برای باز کردن یک ترمینال استفاده از گزینه run  است. برای باز کردن پنجره دستور اجرا ، Alt + F2 را فشار دهید. برای باز کردن ترمینال ، gnome-terminal را در پنجره دستور تایپ کنید ، سپس Enter را روی صفحه کلید فشار دهید. اگر برنامه هایی در سیستم شما نصب شده است ، می توانید xterm را برای برنامه xterm یا uxterm برای برنامه uxterm تایپ کنید.

۵) از کلیدهای عملکردی Ctrl + Alt + A استفاده کنید

روش های نشان داده شده تاکنون یک شبیه ساز ترمینال را در محیط گرافیکی باز می کنند. برای جابجایی به یک ترمینال که به جلسه گرافیکی فعلی مرتبط نیست ، معمولاً هنگام نصب درایورهای گرافیکی خاص یا انجام هر کاری که با تنظیم گرافیکی شما به هم خورده باشد ، Ctrl + Alt + F3 را فشار دهید.

ما به شما ۵ روش برای باز کردن ترمینال در اوبونتو را آموزش داده ايم. ما را در شتابان هاست دنبال كنيد.

 

خروج از نسخه موبایل