نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

وب هاستینگ چیست؟

وب هاستینگ

وب هاستینگ سرویسی است که به ارگان ها و افراد این امکان را می دهد که یک وب سایت یا یک صفحه را بر روی فضای اینترنت منتشر کنند. یک مرکز هاست در واقع یک کسب و کار است که تکنولوژی ها و سرویس هایی را برای وب سایت ها و یا وب پیج ها ارائه می دهد و امکان دیده شدن آن ها را در اینترنت ایجاد می کند.

عملکرد وب هاستینگ:

وب سایت ها در مکانی میزبانی می شوند یا بر روی کامپیوتر های مخصوصی ذخیره می شوند که به آن سرور می گویند. زمانی که کاربران اینترنت می خواهند از وب سایت شما دیدن کنند، تمام کاری که باید انجام دهند این است که آدرس دامنه شما را در مرورگر خود وارد کنند. کامپیوتر آن ها به سرور شما متصل شده و اطلاعات وب سایت شما بر روی مرورگرشان نمایش میدهد.

بیشتر شرکت های هاستینگ پیشنهاد می کنند که برای خود یک دامنه مناسب انتخاب کنید. البته اگر در انتخاب یک دامنه خوب مشکل دارید باز هم این شرکت های هاستینگ هستند که در انتخاب یک دامنه خوب می توانند به شما کمک کنند.

 

سرویس های شرکت های هاستینگ:

در ادامه به بیان برخی از سرویس هایی می پردازیم که شرکت های هاستینگ به شما ارئه می دهند:

حساب های ایمیل:

همان طور که پیشتر بیان کردیم، برای این که یک سرویس وب هاستینگ را خریداری کنید باید نام دامنه ای مناسب را پیش تر برای خود انتخاب کرده باشید. با اسم یک دامنه(مانند: www.yourwebsite.com) و جزئیات ایمیل حساب های کاربری ارائه شده توسط شرکت ارائه دهنده هاست شما، می توانید حساب ایمیل با دامنه خود ایجاد کنید(مانند: yourname@yourwebsite.com).

دسترسی FTP:

استفاده از FTP به شما این امکان را می دهد که فایل ها را از رایانه محلی خود به هاست وب سایتتان آپلود کنید. اگر وبسایتان را با استفاده از فایل های HTML یا php و دیگر زبانهای برنامه نویسی بسازید می توانید فایل ها را از کامپیوتر خود به سرور وب از طریق  FTP انتقال دهید و اجازه دهید افراد از طریق اینترنت به سایت شما دسترسی داشته باشند.

پشتیبانی از وردپرس:

وردپرس یک ابزار ایجاد وب سایت است. این ابراز یک وبلاگ ساز قدرتمند و یک سیستم مدیریت محتواست. استفاده از وردپرس راهی مناسب برای ایجاد و مدیریت وب سایت شما است. همچنین با کمک این ابزار میتوانید به راحتی یک فروشگاه انلاین کامل در اختیار داشته باشید. در مطالب بعدی در این خصوص بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بیش از ۲۵ درصد سایت ها با کمک وردپرس راه اندازی شده اند. خوشبختانه سیثستم وردپرس به گونه ای ست که با ضعیف ترین سرویس های میزبانی سازگاری دارد. الزامات ساده برای میزبانی وب سایت های وردپرس عبارتند از: نسخه php 5.6 یا بالاتر؛ MySQL نسخه ۵ یا بالاتر.

تأثیر یک سرویس دهنده خوب روی کسب و کار شما:

به منظور انتشار آنلاین وب سایت خود، به یک سرویس میزبانی وب نیاز خواهید داشت. با این حال، میزبان وب به صاحبان کسب و کار خدماتی بیش از میزبانی وب ارائه می کند. به عنوان مثال، شرکت های میزبانی وب به طور معمول کارشناسهایی را استخدام می کنند تا اطمینان حاصل کنند وب سایت مشتریانشان به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته به خوبی کار می کند.

علاوه بر این، زمانی که صاحبان وب سایت ها به عیب یابی و کمک نیاز دارند(برای مثال: رفع مشکل نصب اسکریپت، رفع مشکل ارسال و دریافت ایمیل ها، تمدید دامنه و غیره) کارشناسان آنلاین به آن ها کمک خواهند کرد. سرویس های میزبانی وب حرفه ای یک تجربه بدون دردسر را برای صاحبان کسب و کار فراهم می کنند تا بدون دغدغه و استرس وسایت خود را گسترش داده و کسب و کارشان را ادامه دهند.

امیدواریم از مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل