نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

هاست لینوکسی چیست؟

هاست لینوکسی

احتمالا بارها در تبلیغات و بنرهای مختلفی که برای فروش هاست نمایش داده می شوند، عبارت هاست لینوکسی را دیده اید. سعی می کنیم در این مقاله شما را با لینوکس و کاربرد آن در دنیای هاست، بیشتر آشنا کنیم.

اگر هنوز در مورد هاست سوالاتی در ذهن دارید می توانید در این جا (وب هاستینگ چیست؟) بیشتر با اصطلاحات مربوط به میزبانی وب آشنا شوید.

هاست لینوکسی:

لینوکس یک سیستم عامل متن باز است که رایج ترین نوع سیستم عامل در بین ارائه دهندگان سیستم های وب هاستینگ است. متن باز به این معنی است که می توان از کدهای منبع به صورت آزادانه و رایگان هم برای اهداف تجاری و هم اهداف غیر تجاری استفاده کرد. بیشتر شرکت های ارائه دهنده میزبانی وب اغلب سیستم عامل لینوکس را به ویندوز ترجیح می دهند. دلیل این موضوع نیز ساده است. لینوکس خاصیت های سفارشی سازی بیشتر و گزینه های کاربردی ماژولهای متنوع تری نسبت به ویندوز دارد.

سرویس های میزبانی که بر پایه ویندوز هستند هزینه نگهداری و امنیت پایین تری به نسبت سرور های لینوکسی دارند. هر چند که ویندوز در طول تاریخ تلاش کرده است که خود را تثبیت کند اما این لینوکس است که محبوبیت بیشتری به دست آورده است.

هاست ویندوزی در مقابل هاست لینوکسی:

مقایسه مواردی مانند عملکرد، ثبات امنیت و سهولت در استفاده، هیچکدام نمی توانند معیار مناسبی برای این موضوع باشند که کدام یک از این دو پلت فرم ها بهتر هستند. دلیل حقیقی  محبوبیت پلت فرم لینوکس در واقع نوع فایل هایی است که مورد انتظار هستند. اگر یک سایت از فایل های ASP, .NET، مایکروسافت Access یا مایکروسافت SQL Server استفاده کند، در این صورت باید از سرور میزبانی استفاده کند که بر اساس سستم عامل ویندوز است. اما در سرورهای لینوکسی می توان از فایل های php، py و دیتابیس mysql ، mangodb، innodb و بسیاری دیگر از دیتابیس ها استفاده نمود.

تفاوت های این دو هاست:

هر دو پلت فرم هنوز از فایل های HTML استفاده می کنند و هر دو از یک راه آن را بازخوانی می کنند. این بدان معنا است بیشتر سایت های استاندارد بدون هیچ تفاوتی در اجرا کار خواهند کرد. همانطور هم که پیشتر گفتیم تنها تفاوت مربوط به فایل هایی است که هاست لینوکسی می تواند آن ها را اجرا کند.

به هر حال، کاربران معمولا از خود می پرسند که کدام یک بهتر است؟

باید بگویم در نهایت این کاربر است که با توجه به نیاز های خود انتخاب می کند که کدام یک را می خواهد استفاده کند. کاربران اغلب اوقات نگران اند اگر از سیستم عامل لینوکس استفاده کنند برایشان دردسر ساز می شود زیرا بر روی کامپیوتر شخصی خود از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند.

بدون شک این یک طرز فکر اشتباه است زیرا سیستم عامل میزبان وب در سرور های مخصوص خود اجرا می شود و هیچ تاثیری بر روی سیستم شما ندارد. در واقع حتی شما از نحوه اجرای آن خبر دار نخواهید شد. و طبق یک رابط کاربری بسیار آسان که به آسانی کار کردن در ویندوز است به هاست خود متصل شده و با آن کار می کنید.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل