نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

انواع خدمات میزبانی وب

انواع خدمات میزبانی وب

زمانی که می خواهید یک وب سایت راه اندازی نمایید، به اصطلاحات زیادی بر می خورید که شاید دقیق معنی آن ها را متوجه نشوید. یکی از این اصطلاحات وب هاستینگ است. در واقع وب هاستینگ، همان بسته میزبانی وب شما است. یعنی فضایی که شما قرار است محتویات سایتان را بارگذاری کنید. اما موارد متنوعی برای میزبانی یک سایت وجود دارد که در این مطلب به بیان انواع خدمات میزبانی وب پرداخته ایم تا بتوانید با دانش کامل اقدام به انتخاب هاست مناسب نمایید.

اگر تعریف کاملتری از هاستینگ می خواهید این مطلب را مطالعه کنید: وب هاستینگ چیست؟

انواع خدمات میزبانی وب در دسترس:

انواع خدمات میزبانی وب زیادی در دسترس هستند. که لازم است پیش از اقدام به خرید هر کدام از این خدمات ابتدا به بررسی نیازها، نوع کسب و کار و میزان بودجه تان بپردازید.

مواردی که در زیر به آن ها اشاره می کنیم عبارتند از:

انواع خدمات میزبانی وب یا وب هاستینگ:

هاست مخصوص طراحان وب:

سرویس دهندگان هاست، نوعی میزبانی خاص را به طراحان وب سایت اختصاص می دهند که در آن ابزارهایی مناسب برنامه نویسان و طراحان سایت در اختیارشان قرار میگیرد تا بتوانند بدون نیاز به اجرای برنامه خاصی روی سیستم خود اقدام به طراحی سایت بصورت آنلاین نمایند. در این نوع بسته های میزبانی، ابزارهایی چون: انواع فریم ورک مانند لاراول، رابی، کد ایگنایتر و… و سرویس هایی مانند کامپایلرهای پایتون و از این قبیل در دسترس کاربر قرار میگیرد.

هاست اشتراکی:

در سرویس های میزبانی اشتراکی، منابع سخت افزاری یک سرور در بین کاربران آن سرور بصورت منصفانه تقسیم می شود و با توجه به سنگینی و مصرف سایت ها این میزان منابع مورد مصرف قرار میگیرد. بعنوان مثال اگر سروری دارای ۳۲ گیگ رم باشد، این مقدار براری کلیه کاربران در دسترس خواهد بود. البته بصورت نرم افزاری، مقدار مشخصی به هر سایت اختصاص داده می شود که با این حال در صورت استفاده بیش از اندازه تعیین شده سایت با کندی مواجه شده و در صورت تداوم این امر مدیر سرور می تواند سایت ساسپند یا مسدود نماید. بصورت کلی تمامی سایت های نوپا روی هاست اشتراکی راه اندازی می شوند زیر در ابتدای امر مصرف چندانی ندارند. از لحاظ هزینه نیز هاست اشتراکی به صرفه تر است.

هاست اختصاصی:

در هاست اختصاصی، میزان مشخصی از منابع برای هر سایت در نظر گرفته می شود بعنوان مثال مقدار معینی هسته و فرکانس پردازنده، حافظه رم، پهنای باند و…. بصورت سخت افزاری و به واسطه شبیه سازها در اختیار هر سایت قرار میگیرد و مصرف کم یا زیاد دیگر کاربران روی بسته های اختصاصی تاثیری نخواهد داشت. سایت هایی با میزان ترافیک رو به بالا، معمولا اقدام به تهیه این نوع سرویس می کنند.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل