نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

كاهش TTFB برای بهبود بارگذاري صفحه وردپرس

كاهش TTFB برای بهبود بارگذاري صفحه وردپرس

وقتی صحبت از سرعت کلی سایت وردپرس شما می شود ، بارها ما بر روی عملکرد و بهینه سازی ها برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه تمرکز می کنیم. با این حال ، گاهی اوقات خوب است که آن را از سمت سرور ، جایی که وب سایت شما در ابتدا شروع به بارگیری می کند ، جستجو کنید. امروز ما می خواهیم به این موضوع بپردازیم که كاهش TTFB (زمان بایت اول) بر شما تأثیر می گذارد و راه های ساده ای در مورد چگونگی کاهش آن صحبت می کنیم. TTFB معمولاً یک فاکتور عملکردي را نادیده گرفته است ، اما باید هنگام تست سرعت سایت شما مورد توجه قرار گیرد. با ما در شتابان هاست همراه باشيد.

TTFB چیست؟
آیا TTFB مهم است؟
نحوه اندازه گیری TTFB شما
۴ راه برای كاهش TTFB در سایت وردپرس شما

۱) TTFB چیست؟

TTFB مخفف (time to first byte) است. به بیان ساده تر ، این یک اندازه گیری از مدت زمان انتظار مرورگر است تا اولین بایت داده خود را از سرور دریافت کند. برای دستیابی به این داده ها ، زمان نمایش صفحه شما طولانی خواهد بود. تصور غلط این است که TTFB بعد از زمان جستجوی DNS محاسبه می شود ، در حالي كه ، محاسبه اصلی TTFB در شبکه همیشه دارای تأخیر شبکه است؛ كه شامل یک فرآیند ۳ مرحله ای است و تأخیر آن می تواند در هر نقطه ای اتفاق بیفتد و به کل TTFB شما اضافه شود.

 

 

۱) درخواست به سرور

هنگامی که شخصی به وب سایت شما مراجعه می کند ، اولین فرايندي كه صورت مي گيرد این است که درخواست HTTP از كاربر (مرورگر) به سرور ارسال می شود. در این مرحله عوامل مختلفی وجود دارد که می توانند باعث ایجاد تاخير شود.  DNS می تواند به افزایش زمان درخواست کمک کند. اگر سرور از نظر جغرافیایی در مسير دوري قرار داشته باشد ، می تواند تاخیری را در مسافتی که داده ها باید طی کنند ، معرفی کند. همچنین ، اگر قوانین firewall پیچیده ای دارید ، ممكن است زمان مسیریابی را افزایش دهد.

۲) پردازش سرور

بعد از ارسال درخواست ، سرور اکنون مجبور است آن را پردازش کرده و پاسخی را ایجاد کند. این می تواند چندین تاخیر مختلف مانند تماس های دیتابیس ايجاد کند ، بسیاری از اسکریپت های شخص ثالث ، عدم پاسخ دادن به اولین پاسخ شما ، کد بهینه شده و یا موضوع وردپرس و منابع سرور ناکارآمد مانند دیسک I / O یا حافظه را ذخیره کند.

۳) پاسخ به كاربر

بعد از اینکه سرور درخواست را پردازش می کند ، مجبور است آن را به كاربر ارسال کند (یا بهتر است اولین بایت را ارسال کند). این به شدت تحت تأثیر سرعت شبکه سرور و كاربر قرار دارد. اگر كاربر از یک کانون Wi-Fi پرسرعت اینترنت استفاده نكرده باشد، در TTFB بازتاب پیدا می کند.

۲) آیا TTFB مهم است؟

درک این نکته مهم است که TTFB (زمان بایت اول) برابر سرعت وب سایت نیست. در مورد اهمیت TTFB بحث های زیادی در وب وجود دارد. برخی می گویند بی معنی است (Cloudflare ، LittleBizzy) ، و برخی دیگر می گویند که این مهم است (ایلیا گریگوریک ، مهندس عملکرد وب در گوگل). هر دو طرف نکات معتبری را در مورد چرایی یا دلیل بودن آن مهم و همچنین سؤالاتی درباره چگونگی محاسبه آن ارائه می دهند. Moz حتی یک مطالعه عمیق در مورد ارتباط بین رتبه بندی جستجو و زمان بایت اول انجام داد.

با این حال ، به جای صرف وقت درباره اينكه TTFB اهمیت دارد یا نه ، ما ترجیح می دهیم به بهینه سازی هایی که می توانید انجام دهید برای بهبود این معیار بپردازیم. هر کاری که می کنید می تواند به سرعت کلی سایت وردپرس شما کمک کند و این به نوبه خود بر TTFB شما نیز تأثیر خواهد گذاشت.

به طور کلی ، هر چیزی زیر ۱۰۰ میلی لیتر TTFB عالی و خوب است. Google PageSpeed Insights برای زمان پاسخگویی سرورها زیر ۲۰۰ مگابایت را توصیه می کند. اگر در محدوده ۳۰۰-۵۰۰ ms هستید ، این واحد کاملاً استاندارد است و اگر بیش از ۶۰۰ میلی ثانیه دارید ، ممکن است در سرور خود پیکربندی کنید.

۳) نحوه اندازه گیری TTFB شما

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید TTFB خود را آزمایش کنید. ما در زیر  ابزارهايي را بررسی خواهیم کرد. اما به یاد داشته باشید ، هر ابزار نتایج کمی متفاوت خواهد داد ، بنابراین مهم است که به سادگی از یک ابزار استفاده کنید.

TTFB را با Google Chrome DevTools اندازه گیری کنید

می توانید TTFB را در Google يا Chrome با راه اندازی DevTools اندازه گیری کنید. اگر بخواهید با رایانه خود آزمایش کنید ، TTFB تحت تأثیر تأخیر شبکه و اتصال اینترنت شما قرار دارد. بنابراین احتمالاً استفاده از ابزار شخص ثالث (همانطور که در ادامه مشاهده می شود) موثرتر از مرکز داده است.

می توانید شبکه را راه اندازی کنید و عملکرد سایت خود را مشاهده کنید.

TTFB را با ابزار Geekflare اندازه گیری کنید

Geekflare مجموعه ای عالی از ابزارهای رایگان است که می توانید برای آزمایش و عیب یابی موارد در وب سایت خود استفاده کنید. ابزار TTFB Geekflare ساده ، سریع است و به شما اجازه می دهد تا ببینید که چقدر سریع و با وقت کم خود را برای اولین بار byte كرده ايد.

TTFB را با WebPageTest اندازه گیری کنید

همچنین می توانید TTFB خود را با WebPageTest اندازه گیری کنید. با توجه به واژه نامه آنها ، زمان مورد نیاز ، زمان مورد نیاز  DNS ، سوکت و SSL + 100ms است. برای هر ۱۰۰ms فراتر از هدف ، یک نمره واحد اختصاص می یابد. همانطور که در تست زیر مشاهده می کنید ، این سایت با ۰٫۲۵۶s یا ۲۵۶ ms TTFB اندازه گیری شده است.

TTFB را با ابزار KeyCDN اندازه گیری کنید

KeyCDN یک ابزار تست عملکرد عالی وب است که در آن می توانید TTFB خود را از ۱۴ مکان مختلف به طور همزمان اندازه گیری کنید. همانطور که در تست زیر مشاهده می کنید ، TTFB در ایالات متحده کم و در ديگر کشورها بسیار بالاتر است. دلیل این امر این است که سرور ما از نظر جسمی در ایالات متحده قرار دارد. در اینجا درست است که تأخیر و مسافت در TTFB اثبات می شود.

همچنین ابزارهای مختلف دیگری برای اندازه گیری TTFB وجود دارد ، از جمله ابزار Sucuri Performance و ByteCheck.  حتی Google Analytics دارای بخشی است که می توانید میانگین زمان پاسخ خود را ببینيد. به سادگی روی “Behavior > Site Speed > Overview” کلیک کنید.

۴)چهار راه برای کاهش TTFB در سایت وردپرس شما

اکنون به چند روش زير براي کاهش TTFB در سایت وردپرس است توجه كنيد:

۱) از هاست پرسرعت وردپرس استفاده کنید

اولین روش براي كاهش TTFB اطمینان از هاست پرسرعت وردپرس است. ما TTFB هاست مشترک TTFB (واقع در ققنوس ، AZ) و TTFB Kinsta (واقع در شورای بلوف ، آیووا) را با یکدیگر مقایسه کردیم. ما از تنظیمات دقیقی مشابه با ۲۷ موضوع در حال اجرا استفاده کردیم. به یاد داشته باشید که Kinsta اکنون تمام ۲۴ مکان Google Cloud Platform را در دسترس دارد ، بنابراین مهم است که سایت وردپرس خود را به صورت استراتژیک نزدیک تر به بازدید کنندگان خود کنید.

تغییر روی هاست پرسرعت می تواند TTFB سایت شما را تا ۲۰۰٪ کاهش دهد. (Kinsta را به صورت رایگان امتحان کنید.)

Kinsta همچنین شامل شبکه برتر Google Cloud در کلیه برنامه های هاست است. بسیاری از ارائه دهندگان هاست از شبکه ردیف استاندارد Google Cloud استفاده می کنند که منجر به سرعت کندتر می شود.

هاست مشترک TTFB

در تمام مناطق ، میانگین TTFB 520 ms بود. در سراسر ایالات متحده و کانادا ، میانگین TTFB 240 ms بود.

بنابراین به سادگی با استفاده از هاست پرسرعت ، ما شاهد کاهش ۲۰٪ TTFB در سطح جهان هستیم و کاهش ۳۲ درصدی TTFB در سراسر ایالات متحده و کانادا. داشتن یک هاست خوب وردپرس با معماری دقیق و فکری برای پایین آوردن TTFB شما بسیار مهم است. این امر همچنین برای انتخاب دقیق مکانی که از نظر جسمی در منطقه ای که كاربران شما هستند واقع شده است. اگر بیشتر كاربران شما در ایالات متحده هستند ، سرور خود را در اروپا هاست نکنید (اگرچه CDN می تواند به برخی از این موارد کمک کند).

۲) پیاده سازی CDN

راه آسان دیگر برای كاهش TTFB ، استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) است. اگر وب سایتی دارید که در مناطق مختلف کشور یا در سراسر جهان به بازدید کنندگان سرویس می دهد ، این می تواند TTFB شما را به شدت کاهش دهد. همانطور که در بالا دیدیم ، موقعیت مکانی بسیار مهم است. ما آزمایش کردیم تا تفاوت را با KeyCDN به عنوان ارائه دهنده CDN خود نشان دهیم. هر آزمون ۵ بار اجرا شد و میانگین آن گرفته شد.

TTFB بدون CDN

ما ابتدا یک تست را با غیرفعال کردن CDN انجام دادیم و همانطور که می بینید زمان کل بار ما ۱٫۴۵ ثانیه و میانگین TTFB ما در یک دارایی حدود ۱۳۶ ms بود.

TTFB با CDN

سپس CDN خود را فعال کردیم و دوباره تست را اجرا کردیم. همانطور که می بینید بار کلی ما به ۷۸۸ ms کاهش یافته است و میانگین TTFB ما اکنون ۳۷ ms است! چه تفاوت CDN می تواند ایجاد کند. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که ما مکان استکهلم را برای انجام این تست انتخاب کردیم. چرا؟ زیرا ما می خواستیم با کاهش فاصله جسمی ، پیشرفت واقعی را به شما نشان دهیم. یک CDN POP در استکهلم وجود دارد ، بنابراین محتوای ما از استکهلم ارائه می شود.

توجه: اگر از Cloudflare استفاده می کنید ، ممکن است TTFB کمی بالاتر داشته باشید. این به احتمال زیاد به دلیل سربار اضافی و پیچیدگی در اجرای سرویس کامل پروکسی است. به یاد داشته باشید که Cloudflare دارای فایروال های اضافی و سایر ویژگی هایی است که برخی از ارائه دهندگان CDN ندارند. اگر کل سایت شما به درستی بهینه نشده است ، ممکن است ارزش خرید TTFB با ارزش کمی بالاتر باشد.

با این حال ، شما همچنین می توانید راهنمای WP Bullet را در مورد استفاده از حافظه پنهان صفحه Cloudflare برای كاهش TTFB بررسی کنید. این می تواند به آزمایش هاي ديگر نیاز داشته باشد. حتماً تست ها را اجرا کنید زیرا هر محیط متفاوت از ديگري است.

۳) ذخیره سازی وردپرس

راه سوم و احتمالاً یکی از ساده ترین راه های كاهش TTFB استفاده از حافظه پنهان در سایت وردپرس شماست. بسیاری فقط فکر می کنند حافظه پنهان می تواند به کاهش بار شما کمک کند ، اما در حقیقت به كاهش TTFB نیز کمک می کند زیرا به کاهش زمان پردازش سرور کمک می کند. ما دوباره و بدون اجرای حافظه پنهان آزمایش کردیم. هر آزمون ۵ بار اجرا شد و میانگین آن گرفته شد.

بدون حافظه نهان در حال اجرا

ما سایت را از طریق Pingdom اجرا کردیم و بدون اجرای حافظه پنهان ، سایت ما زمان بار ۱٫۱۷ ثانیه و TTFB 560 ms را به ثمر رساند.

بنابراین با فعال کردن حافظه پنهان ، ما توانستیم TTFB خود را با قریب ۹۰٪ کاهش دهیم! ما این کار را در سطح سرور انجام می دهیم به این معنی که هیچ افزونه حافظه پنهان لازم نیست. اگر از هاست مدیریت شده WordPress استفاده نمی کنید ، توصیه می کنیم از افزونه حافظه پنهانی رایگان مانند Cache Enabler استفاده کنید.

۴) از ارائه دهنده DNS Premium استفاده کنید

و نکته آخر اینکه ، DNS در TTFB نیز نقش ایفا می کند. دقیقاً محاسبه میزان تأثیر آن دشوار است ، اما هنوز هم می توانید زمان کلی جستجوی DNS را مشاهده کنید. ما با ابزار تست سرعت SolveDNS چند تست زدیم. در اینجا نمونه ای از دامنه با استفاده از DNS رایگان نام و نام کاربری و زمان پاسخ نام کاربری است

در اين مقاله ما به شما آموزش داديم كه چگونه با ابزارهاي معرفي شده كاهش TTFB برای بهبود بارگذاري صفحه وردپرس خود را موثر كنيد.

ما را در شتابان هاست دنبال كنيد.

خروج از نسخه موبایل